Time to send someone away

Ibland blir jag själv överraskad över hur himla snäll jag är.
Är en riktig snäll och omtänksam person på riktigt tror jag.
Idag har jag varit ûbersnäll.

Snart är första veckan på godislöftet avklarat och bara 3 kvar sedan då. Känns lite mesigt med så kort tid, men nu när man inte får äta godis vill jag inte göra något annat. Är inget riktigt godismonster och har aldrig varit. Choklad, isglass är gott, chips också om det är rätt sort. Mina kompisars föräldrar tyckte alltid att det bar så behändigt när jag var liten, ibland upplevde jag det nästan som dom tyckte jag var lite konstig för det. Men aldrig har man ju haft hål i tänderna än heller - peppar, peppar ta i trä. Därför får jag heller aldrig kallelse till tandläkaren mer än var 3:e år också.
Bara så ni vet det.

Vill skriva massa smarta tankar, men när jag tänker efter så ekar det bara ihåligt där inne i högkvarteret. Så blir bara tråkig vardagsuppdatering om mitt otroligt spännande liv.

Morgon, tänkte åka bussen eftersom jag inte har råd att åka bil. Bussen går vid 7.30, behöver gå upp en timme innan om jag ska hinna fixa allt och gå ner. Mobilen ringer och jag trycker irriterat fram den igen som jag gör tusen ggr varje morgon. Uppfattar siffrorna som står på 7.40 och fattar att det blir bilen idag i alla fall och att jag behöver komma iväg inom 10 min ifall jag ska hinna. Flyger in i duschen, på med kläder, äter två frukter medans jag får på mig skorna. Skulle säkert gått fortare om man åt först och sedan tog på sig skorna, men det är ju sådant man inte fattar när man är stressad. Borstar tänderna och gurglar självklart Lysterinet. Åker sedan den mornliga vansinnesfärden ner till Viken. Fasar bara för den dagen då polisen kommer stå här ute.

Hann ner inte alltförsent. Förstår inte varför det blir lika dant varje morgon? Dags för estetiskt var det så jag höll på med min kruka som blir så fin. Tråkig rund utan någon speciell form.. Gabbe kommer upp och undrar om någon har bil, och självklart lånar jag ut Guldbilen. Hinner klart med krukan sedan och när vi slutar så skrubbar jag varenda människas bänk. Matlagning sedan uppe i Vammar då vi gjorde bröd. Lina och jag gjorde ett fruktbröd, självklart blev det godast av alla ;) Åt bröd och drack te samtidigt som vi hade disco. Sedan så skrubbade jag åter igen hela bänken, gav bort mitt bröd till Johanna, tvättade tillsammans med Lina allt som Elin och Veronika haft.

Slutar, åker ner till Viken och äter glass med Lina och boysen. Piggelin smakade bra i dagens gastande värme! Ska hem, men är lite VikenChaffis först åt Luis, Stoffe och Gabbe. Kommer hem sen och slår mig ner på altan och solar en stund. Bror kommer sedan hem och friden är förstörd. Blev plötsligt hans slav eftersom han var väldigt skadad idag enligt han själv. Lagar sedan mat åt oss två och går ut med Trojja bara för att han "inte kan".

Måste med detta säga att jag har varit jävligt snäll idag!



Igår så hade jag den här tränarskrivningen med bara ett fel. Diederick sa att det bara var ett slarvfel jag gjort så jag är nöjd :) Ska "köra upp" imorgon så ska snart gå och lägga mig eftersom det kommer bli en tidigt som man ska åka iväg. Men sen på lördag kväll vill jag hitta på något roligt! Dags för det tycker jag. Det som jag har hört är antingen hos han Trys'en som jag inte känner utan bara hakar på ut till isånna fall, eller ölbrännboll. Inget känns väl speciell lockande måste jag erkänna. Men får se vad som händer, hoppas på att det kan dyka upp något mer alternativ.

För övrigt tror jag att det kanske är dags för första doppet. Om jag börjar bada nu så kommer det inte bli så svårt när vi ska ut till Sandvikens spa med klassen då Elin och jag ska tävla. Då har jag ju redan vant in mig och allt.

image179


Sommar nu! Äntligen :)


Kommentarer
Postat av: Mr Fish

Ja äntligen är den här.

2008-05-09 @ 23:43:14
Postat av: MADDE

Nu så är bloggfisken tillbaka!
Sommar och sol :)

2008-05-10 @ 15:56:06
URL: http://lookahead.blogg.se
Postat av: Louise

Äntligen är den här! :)

2008-05-10 @ 17:38:09
URL: http://lowice.blogg.se
Postat av: MADDE

Yees :D

2008-05-10 @ 18:05:43
URL: http://lookahead.blogg.se
Postat av: Amanda

länge sedan jag kollade förbi här, men skönt att värmen är här nu :-)

2008-05-11 @ 21:56:24
Postat av: MADDE

Det är nyttigt att kolla förbi här ofta så att man håller sig uppdaterad :)

2008-05-11 @ 23:45:44
URL: http://lookahead.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0