Shine On

I natt så drömde jag att jag åt kyckling och jag tyckte inte att det kändes fel. Undrar om det är för att jag har beställt en skinnjacka och De högre makterna vill påvisa att jag släpper efter. I vilket fall som helst så bryr jag mig inte. Jag vill ha en skinnjacka till våren här nu, även om jag bara kommer ett år efter alla andra.

Vaknade klockan halv 12 i morse och åt då mackaroner och brunsås. Det är faktist riktigt gott och smidigt att fixa, men jag har under åren insett att det inte klassas som en normal matbit. Är en sådan sak som min traumatiska uppväxt har lämnat efter sig. Sedan har jag suttit vid datorn, kollat på TV, beställt kläder och kollat på utbildningar. Jag har inte fått ut något vettigt av detta, bara slösat bort mera tid och blivit ännu fattigare.

I år vill jag åka utomlands. Först vill jag hitta en prins och sedan bara åka runt i en gammal skåpbil genom Sverige, till öland i alla fall. Mitt hår ska vara långt och några småflätor i. Sedan när man varit ute någon månad och bara levt på kärlek och det man har kommit över så åker man utomlands till hösten bara för att överträffa allt. Jag vill också hoppa tendemhopp från flygplan och åka runt på den underbara sjön vindommen till dess många underbara öar. Jag vill bara leva. Gud, jag verkligen känner hur mycket jag ger när jag skriver. Energin bara sprutar och texten riktigt lyser som spegling till denna energi. Suck.

Nej, men sjön vindommen är faktist väldigt underskattad. Eller annars är det att man har levt vid den i över 18 år nu och har letat fram dess hemligheter. Vart de bästa fiskeplatserna är, vilka öar som är de bästa att övernatta på och det stora esset i sig, vattenskidåkningen. Det som gör sommaren. Vi pratade på den några i klassen att vi ska åka ut och bara fiska, grilla och åka vattenskidor. Jag hoppas det blir av!

Längtar till fredag och hoppas det är bra då.




And if the moon had to runaway
And all the stars didn't wanna play
Don't waste the sun on a rainy day
The wind will soon blow it all away

image146

Kommentarer
Postat av: Anonym

JET

2008-04-02 @ 20:28:57
Postat av: MADDE

that´s good shit man

2008-04-02 @ 20:50:27
URL: http://lookahead.blogg.se
Postat av: Maria

Du har blivit en redig festprisse =) Trevligt me massor att läsa oxå!
Tur att du överlevde operationen ;)

2008-04-02 @ 22:29:12
URL: http://thewaythingsare.blogg.se
Postat av: MADDE

Har ju inget att göra om dagarna nu, så sitter man här :) Men du ska inte med till Hugos då? Jupps,det var tur. Tjöt hela dagen innan bara för jag var så himla nervös! Usch, men nu är det över - ÄNTLIGEN!

2008-04-02 @ 22:32:35
URL: http://lookahead.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0