Fredag ---> Lördag

Okej, eftersom jag har lite tid så ska jag kortfattat sammanfatta dessa två senaste dagar och göra ett litet inlägg till kära bloggen och Dig kära läsare.

I torsdags kväll började jag känna mig lite piggare och beslutade att jag skulle till skolan på fredag. Väl på fredagsmorgonen så blev jag som alltid sen och allt vart stressigt. Sedan så upptäckte jag att vattnet hade frysit, så blev att ta svängen förbi hos mormor innan skolan för att duscha. Så kom dit, gjorde det jag skulle. Kollade på hennes klocka som ALLTID har gått 15 min före och upptäcker att den snart står på 8.20 = 5 min kvar tills vi börjar. "Lungt" tänkte jag, "då hinner jag ju utan att komma sent." Då så säger hon att klockan nu går rätt efter ha gått fel i 30 år.. Bråttom bråttom blev det då och var vid skolan prick 8.20. Så blev väl lite mer än 10 min sen till estetiskan, men tror inte läraren fattade det. Hoppas i alla fall att det är så.

Så täljde vi våra knivar som vi gör nu. Jag har fått en blåsa av det.

Sen upp till vammar där vi har matlektionerna. Lagade 3 rätters med klassen och flamsade värre än vanligt. Blev mycket snack om "Rent hus" som skulle behöva besöka Vammar. Alla tappade orden och pratade fel. Uppvising om "hissen" och "rulltrappan". Lina och jag kom fram till att vi var tvugna att göra något på fredagkvällen, men slutade med att ingen av oss hittade någon som skulle göra något roligt. Så satt hemma innan Linda hörde av sig som jag inte träffat sedan Augusti. Åkte och hämtade henne och hon sov över innan det bar av till Mantorp på lördagen.

Så blev det mantorp idag alltså med Prillan som var superduktig! Sprang ny rekordtid med marginal och löste alla uppgifter perfecto. Hem. Äter pappas middag. Kör hem Linda. Åker till husvisning av ett hus som moster är intresserad av. Hem. Halsar té. Åker till Viken och handlar åt mamma. Hem. Lina undrar om jag vill med till Davidssons. Tvungen till att säga ner eftesom feberbakterierna har slutat i halsen och jag kan allvarligt inte prata. Bara kraxar som en skata, och hur jobbigt som helst när man berättar något och alla svarar "VA?!", och så måste man upprepa allt igen.*suck*
Nu är min röst totalt borta. Hoppas den kommer tillbaka. Har inte saknat den. Snacka om meningslöst blogginlägg. Men skyll dig själv, eller skyll på mig. Jag skriver bara för att du ska ha något att läsa. Sen har jag sovit på soffan tills för en stund sedan. Åt då igen. Skriver nu på datorn och är superladdad för att krypa ner i sängen och kolla i nya HM-katalogen och läsa bok.

SOVA.




Jag kan allvarligt inte skriva ordentligt längre. Mina nattfunderingar och djup har försvunnit!
Jag har blivit platt.

Försöka ta tag i det, och du får ta dessa inlägg så länge.



Puss - på´re - dåre


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Kommer blogg.se läggas ned? Vad tror du?

2008-04-12 @ 23:23:47
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: MADDE

Oj, skulle ju vara som världens undergång.
Nope, tror jag inte.

2008-04-13 @ 13:41:45
URL: http://lookahead.blogg.se
Postat av: Linda

Oj, din stackare. Tack för i helgen, det var verkligen jätteskoj att träffa dig igen!!! Så hon tyckte om huset? kram

2008-04-14 @ 11:53:34
Postat av: MADDE

Jo, hon är riktigt intresserad tror jag!
Desamma :)

2008-04-14 @ 22:06:25
URL: http://lookahead.blogg.se
Postat av: M i k a e l a

De går allt att läsa dessa inlägg också :)

2008-04-14 @ 23:20:30
URL: http://lindeborgskan.blogg.se
Postat av: MADDE

Tack :)
Blir så glad när du skriver sådär!

2008-04-15 @ 08:13:28
URL: http://lookahead.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0