-_-'

Fixade sökningar igår, har några mera KY som jag ska söka nu också kvar.
Jag söker ju verligen allt bara för att jag inte vill något. Eller, jag vill men orkar inte.

Naturkunskap B nu, jag är ju Åkes lilla naturvetare :)
Haha, jag som brukar ge intryck för att vara lite sådär smått trög. Men han tipsade mig på naturvetartidningar idag som han tyckte jag skulle läsa (!) :) Tycker ju att det är lite intressant vissa saker, men har ju inte gett sken om det precis. Hoppas i alla fall att det kan underlätta vägen till ett MVG ;)

Massor rester som måste bli färdigt också. Kan inte skjuta upp det längre. Lina och jag ska verkligen börja ta tag i massagen nu så att vi fixar cerifikatet. Känns bra. Är verkligen motiverad att fixa allt nu, och kommer göra det! 
(Är fortfarande på "intala-mig-stadiet")

Nej, nu ska jag återgå till djur som går i ide och dvala, vad skillnaden är och varför dom gör det. Tips?
Naturvetarna kanske läser detta och kan ju skriva ett ca. A4 svar som kommentar tycker jag.



Veckans problem är ju också den ständigt återkommande  fredagen. Jag var hemma förra veckan och fick inte min dans och spritdos, så behöver ta igen det nu. Lina och Johanna är också med och vi som tänkte att det skulle vara lite skoj med att gå ut i Viken får inget medhåll från andra. Vet inte om det blir Hugos eller vad. Tror det och i sånna fall kan ju alla ta och pallra sig dit :)




Lina informerar: En vargflock äter en älg var fjärde dag. Det föds inte en älg var fjärde dag. Med enkel matematik kom vi fram till att älgarna snart dör ut. Och att Tyskarna gärna köper älgskit på burk. Snart har vi varken älg eller Tyskar kvar i Sverige. 
Vid fler frågor eller funderingar om djur och jakt så hör av er till Lina.


Kommentarer
Postat av: Mr Fish

En älg motsvarar ca 12000 fiskar. Hur snabbt skulle fiskarna utrotas om vargar åt fisk istället för älg?

2008-04-16 @ 15:51:44
Postat av: MADDE

Det hade jag ingen aning om! Antecknar ner det och ska berätta för Lina, det är hon som är experten :)
Men i sånna fall tror jag inte att fisken skulle utrotas, utan skulle nog vara vargen som dog ut efter alla drunkningsolyckor den skulle behöva genomgå.

2008-04-16 @ 16:01:25
URL: http://lookahead.blogg.se
Postat av: Mr Fish

Det kan du ha rätt i. Du är lika smart som alltid.

2008-04-16 @ 21:56:03
Postat av: cykel-Johann

Gå ut på LÖRDAG

2008-04-17 @ 00:58:20
Postat av: MADDE - Mr Fish

haha - visst är jag klyftig ibland!
svara på din fråga nu!

2008-04-17 @ 06:52:16
Postat av: MADDE - Cykel-Johann

Jag har faktist hört att Lina och jag inte fick följa med er förra fredagen för att DU inte ville. Vi är arga på dig för det.

Vad händer på lördag då?

2008-04-17 @ 06:54:40
URL: http://lookahead.blogg.se
Postat av: Cykel-Johann

haha vadå arga det var ju inte mening att vi skulle dit! ni hade gärna fått följa med. På lördag är det hugo! Markus Krunegård kommer dit och han är gud!

2008-04-17 @ 15:53:56
Postat av: MADDE

pffh! Undanflykter. Ni skulle ju bara lana och spela in film eller vad det var, sedan drar ni ut och Lina och jag hade pisstråkigt istället. Det är ju just det som kallas gentlemän.

Men jag tror att vi är med på lördag i alla fall :)

2008-04-17 @ 23:40:30
URL: http://lookahead.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0