Morgonstund har Guld i mun

Mor och far har varit bortrest sedan fredags och kommer hem troligen ikväll. Detta skule inbära att Patrick och jag skulle ta hand om hemmet och djuren, men det läses Madde ska ta hand om allt. Idag har jag trots allt tagit en riktig slappardag och inte gjort mera än släppte ut de hästar som går inne; Chayenne, Starlight och Revie och sedan fotat boysen lite. Blev jättemissnöjd med kamera idag, blev oskarpa bilder. Vet inte om jag måste putasa den eller något, annars blir det väl att köpa en riktig fotografkamera eller nått ;) Alla inställningar inställda på *** så borde vara bättre!

Min dator flippar jämt ut när man ska lägga uppfoton, så blir bara smakprov på Revie som jag verkligen tycker är fantastisk! Kolla bara skillnaderna!

23:e Spetember
image70
image73image74

April
image71
image75
image76



Är det inte bara helt enkelt fantstiskt? Idag bara lyser det om han! Hans päls kan man spegla sig i, han har en bred blaffig hingstnacke och hals - och hans bakmuskler! Han har verkligen en kropp som matchar sin personlighet. Han är helt otrolig, vilken häst! Han är så otroligt snygg, och vilken förändring på så pass förhållandevist kort tid! Att gå upp i hull OCH samtidigt satt sådanna muskler! Wohow!

Han kommer bli något. Han kommer bli NÅGOT. Jag känner det och vet det, han är mera än bara vanlig.






Igår var jag till Västervik med Babzan, Patrick och en kompis till han. Jag fyndade och shopade så det inte var sant! Tror jag hittade allt innom min planerade 500 kr budget!

* Skor (Blend tygskor, låga)
* Svarta stuprörsjeans
* Väska, grön tygväska som jag letat efter så länge!
* Blå/Lila polotunika klänning med stora fickor fram, inte min färg, men billig och söt modell
* Träningsgummiband, ska börja hålle lektioner i styrka så måste vara toppstark!
* 4m fleecelindor vinröda

Tror det var det, och jag är väldigt stolt över att jag ofta kan hitta sånna fynd!



Nu ska jag äta lunch, tror det blir en micromat ;O Sedan lite TV och plugg. Sen mocka, rida Splejdy, köra Revie och massera Chayenne. Hon ska ut till löp imorgon, blir till Mp och ser ganska tufft ut. Diederick och dom ska dit med en i samma lopp som har 2 raka vinster och kanontider. Tror nog att han tar det med förhoppningsvis Chayenne tät efter ;) Är medeldistans + att hon har 20 m. tillägg. Hon har gått bäst på kort distans, men hon har utvecklats mycket sista tiden så hoppas att det går vägen! Har ju 2 st andraplatser och en 3:e plats de senaste 5 starterna + att hon slagit sitt personliga rekord i dessa 5 starter. Med en vila och sedan loppet förra lördagen (2:a) hoppas vi att hon är påväg att riktigt blomma ut!

Sedan är det bara ti + on kvar, den sistnämnda ska vi ha skoljoggen och sedan något på kvällen. Studiedagar to + fr och jag måste få reda på om jag skulle till sörping eller inte. Sedan är det praktiken och jag vill ha flera kunder som vill ge sin häst en massagestund! Tänkt mycket på priser och tycker att 80 kr kanske är lite väl och bestämt mig för 50 kr. Med tanke att detta är bara är 10% av vad en massör tar och jag har masserat och pluggat mycket om det tycker jag inte att det är så blodigt för <1.5 timmes massage, visning av stretching + magnetpaddar under tiden. Om någon misstycker hör gärna av er. 

Ska ät nu och hörde att Patrick startade micron. Kan lova att han inte tänkte så lång att han tog med en till mig också. Bler riktig flöthelg detta! Donken och Pizza igår och sedan micro idag! Woops, blir till att ta sig en riktig träningsstund ikväll! Kundmassage imorgon också.. Usch, blir jobbigt!

Take care

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilken skillnad! Han ser mycket, mycket bättre ut idag!

2007-09-23 @ 13:18:07
URL: http://tusse.tjejsajten.se
Postat av: Madde svar till Sofia

Tackar! Tror nog att han mår tusen ggr bättre idag mot när vi hittade han.

2007-09-23 @ 13:21:59
URL: http://lookahead.blogg.se
Postat av: Sofia

Hittade honom?
Antar att han har varit vanvårdad..men..var det nån som hade lämnad honom bara eller?

2007-09-23 @ 13:23:16
URL: http://tusse.tjejsajten.se
Postat av: Amanda

Gu va fin han har blivit!! Jag tycker du ska massera min pålle samtidigt som du kollar till Pandoura nästa vecka (kommer du föresten?) Betalar gärna både 50 och 80 kr men då får du bilda mig lite oxå =)

2007-09-23 @ 14:21:23
URL: http://turnaround.blogg.se
Postat av: Madde svar till Sofia

Hittade honom på Internet, fast han var enligt säljaren bara lite omusklad..

2007-09-24 @ 08:16:07
URL: http://lookahead.blogg.se
Postat av: Madde svar till Amanda

Visst har han! :) Kommer gärna, men vill bara veta vilken dag? Skrev med Maria i fred. om ev onsdag em eller torsdag? Kunde först inte onsdag em men tror det kan lösa sig ändå. Tar gärna och klämmer lite på din pålla då också!

2007-09-24 @ 08:20:22
URL: http://lookahead.blogg.se
Postat av: Sofia

Aha. Tur människan hade vett att sälja honom! Annars hade han kanske fortfarande sett ut så.. På bilden längst ner såg han rätt läskig och mager ut.. Men nu ser han ju ut att må toppen! Och det är ju huvudsaken!
Ha en fin dag!

2007-09-24 @ 10:28:51
URL: http://tusse.tjejsajten.se
Postat av: M i k a e l a

han har verkligen blivit skitfin nu ju :D har du hört nåt mer om lilla my än ?

2007-09-24 @ 22:17:44
URL: http://lindeborgskan.blogg.se
Postat av: Madde svar till Sofia

Precis. Bilden längst ner är dagen när han kom. Var tvungen att rakas och pudras med ett medel för han var full med löss.

2007-09-25 @ 10:56:57
URL: http://lookahead.blogg.se
Postat av: Madde svar till Mikaela

Visst har han! Nej, inte hört något nytt om Mye och vet inte hur jag ska förhålla mig till det heller. Verkar vara en liten ridskola där hon går varannan dag och då under uppsikt. Har inte tid till henne för att försöka köpa henne, men förhoppningsvis till framtiden ska man väl kunna få hem henne.

2007-09-25 @ 11:00:00
URL: http://lookahead.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0