Katten Strof

Precis haft prov.
Skrev längst.
1 timma och 30 min.
Ovanligt^^ Varför är jag -dryg-? Vartför känner aldrig min hjärna för att stänga på locket? Inte undra på att den börjar nå sitt bäst före datum.

Blev precis lagom att jag missade 1:a bussen hem med en timme i marginal, och är nu en timme tills 2:a bussen. Men tror att min buss hem idag blir madde-övningskör-volvo-trött-far-sittandes-intill. Bäddat och klart för en katastrof, precis som det typ har vart de senaste gångerna jag har kört. Vet inte vad jag håller på med, sitter typ och slappnar av så dant att jag blir slarvig. Menmen, är väl snart dags för körskola. Vart?

Är riktigt grymtt kissnödig också. Fast tror att mycket är för att det är snorkallt här inne. Sitter ensam io dagtorsalen med 12 platta tomma skärmar lysandes. Känns som jag är ensam på hela skolan nu. Tyst och tomt. Fast ganska könt också. Hemma är min dator konstant kidnappad och man har inte en möjlighet att få sitta med den några minuter innan de klangande klagande orden kommer; "är du klart snart", "hur lång tid har du kvar", "OHHH GUUUUUD" följt av höga suckar, fjortismusik upptryckt i örat och de mest fansansfulla irrationsobjekt som finns. Man orkar inte med det, och jag hoppas snart att min brors dator är fixad.

Jag känner mig punkterad, som hjärnan håller på att rinna nerför ryggmärgen eller nått. Haft tuff dag idag, ännu tuffare föregående dag/natt i förberedande till denna. Just bara eftersom jag är sådan sista-minuten-person.

* Historiaprov
* Inlämning flodkulturerna
* Tankar om de 150 årens utveckling inom arbetssäkerhet
* Muntlig redovisning om krishantering
* Prov i kris

Kan erkänna att det vart många energidrycker och lite sömn igår. Men tror nog att jag har gjort dagen väldigt lyckad prestationsmässigt ändå. Känner bara det att aldrig någonsin vara borta en tisdag i fortsättningen, för blir döden till den efterkommande!

Idag när jag kommer hem ska vi fortsätta med rakbanan också. Vi håller på och gör den i ordning och den blit riktigt snygg nu! Var ju inte nere igår, men nu ska det bli gräva och såga av.. För övrigt med pollisarna (måste-ta-upp-punkt)

Väldigt var jag skriver-ihop-bildande-ord-idag!
 
Oj, tillbka till ämnet! Chayenne gjort start i lördagsi Örebro! Var så superduperduktig! Kom 2:a som var jättebra i det motståndet, men det bästa var sättet hon gjorde det på. Tidigare har hon alltid behövt gå i ryggar och ha draghjälp tills de sista 300 meterna. Med det menas att hon alltid gått innerspår och aldrig har kunnat gå i dödens (utvändigt om ledaren) för det har bokstavligt latal varit döden för henne. Sedan bara orkat (viljat) gjöre en spurt på 300 meter max. I lördags gjick hon medeldistans vilket var länge sedan, brukar gå kort som är en halv km kortare.

Men hon var med ut och slogs om ledningen, dock kunde den på innern hålla henne ute - och till våran fasa hamnade hon i dödens! Där låg hon hela loppet och avslutade de sista 500 meterna med att spurta och kämpa hela vägen in i mål! Hon var super. Hon var perfekt! Hela vägen ut från banan steppade hon så nöht, under avselningen, i duschen, hemma var hon monster mot Starlight. Hon var stjärnan och hon var väl medveten om det!

Med Revieponken var vi till Mp i torsdags. Han var monster att lasta, slet sönder en grimma och huva i transporten innan vi ens hade fått på vagnen där bak! Blev byta och trixa, sedan iväg. När vi kom fram och skulle lasta ur så fick han panik av någon anledning och for så dant att bilen nog rörde sig framåt en meter trots superhandbroms. Efter ett tag så var det hela helt borta igen och urlastningen gick utan problem. Sedan körningen var han superduktig och sprang 1.35, förra gången var det 1.50! DET är mycket när man brukar snacka hundradelarna! Men är en bit kvar, men vi kämpar vidare! Hem var han för övrigt den vanliga coollugna pollen som inte brydde sig om något.

Han ska körad idag också - och gick inte igår.
Intressant
*smile*

Red Splejdyponken i förrgår och jag måste säga att det måste var den mest känsliga och förstående hästen i världen. Red i bara repgrimma och repet och han lyssnade helt på vikten. Sådan känsla som jag upplever med han gör jag aldrig annars! Han är så klok och känner mig så bra. Låter så dumt när det "bara" skulle vara en häst, men utan han är jag inte hel - jag fungerar inte. Han gör mig till en sådan mycket bättre människa och jag kan inte tänka mig ett liv där inte han skulle finnas. Ser fram mot hösten/vintern nu när vi alltd sätter igång med hårdkörningen.

Funderat i många dagar nu att jag ska sitta upp på Revie. Vet inte varför jag håller tillbaka? Men tror att jag gör det i morgon när han förhoppningsvis fortfarande är lite trött efter denna tur som blir idag!

Så sprallig och på bra humör, även om det var ännu bättre igår! Tycker verkligen synd om alla i min närhet då, jag bara pratade och pratade :) Lars-Åke fick panik på mig på massagen, skrev 6 namn på skelettet på 2 h. Blev bara prat och hårsnoddsskjutande, som jag för övrigt var 1 cm från att träffa Lars-Åke med i ögat under kundmassagen! Woooops!

Bara denna veckan nu som är kvar + må.ti.on nästa vecka! Sedan studiedagar, 4 veckors praktik och höstlov!
På praktiken ska jag dock massera hästar och alla är välkommna till att beställa tider! Väldigt förmånerliga priser (tänkt 80 kr ink. speciella RIKTIGTRIKTIGA magnetpaddar - starkare än back on track som ej innehåller magnet + specell massageolja)  eftersom det är praktikmassage, samtidigt förhoppningsvis enorm skillnad för ryttare och häst! + Visning av mängd stretchövningar om intresset finns. Jag märker VERKLIGEN förändring på mina egna och andra hästar jag masserat. 1-1.5 h.

Masserade för övrigt Revie i helgen! Roligaste hästen jag någonsin har masserat! Trots att det "bara" var en månad sedan sist var det fortfarande väldiga spänningar runt 3:e, 4:e halskotan, bog och ländet. Men vad han njöt! Sucka, tugga, slicka, gäspa. När jag masserade bakbensmuskulaturen trodde jag först att han skulle sparka, men han började sträcka ut bakbenen och stretcha sig själv! Han var så rolig och aldrig fått sådan respons från en häst som helahelahelahela tiden höll på :) Han var i alla fall ingen vekling när det gällde tåla tryck (Chayenne i jämförande tanke ;) ) Bara tröck emot ännu mera och ville ha ännu hårdare!

Nu så ska jag skriva ut lite papper.
Ska försöka uppdatera bättre och ha det såbra!





Puss och hej - vegopastej

Kommentarer
Postat av: M i k a e l a

äntligen har du skrive lite igen :P har kollat o kollat men inte har du skrive nåt inte ^^ haha.. alltid lika intressant o läsa dina bloggar madde :)

2007-09-18 @ 22:23:43
URL: http://lindeborgskan.blogg.se
Postat av: Linda

Haha, Splejdy oh du hör verkligen ihop. Kul med pållarna förresten och att båda springer bra nu!
Hörrödu, får jag boka in bababra??

2007-09-20 @ 21:19:35
Postat av: Madde svar till Linda

Ja, Splejdy + Madde = sant ;) Klart att Bababra är inbokad!

2007-09-23 @ 13:06:04
URL: http://lookahead.blogg.se
Postat av: Madde svar till Mikaela

Tackar! :) Ska försöka bli bättre på att skriva, men svårt att hinna med allt! Men skönt att skriva av sig när man väl säter sig ner.

2007-09-23 @ 13:07:49
URL: http://lookahead.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0