Rubrik

Söndag nu och över en vecka av sommarlovet har gått, vad har jag gjort? Känns som dagarna bara har smält bort i en konstig dimma, "var det denna fredag vi slutade, eller var det verkligen förra?" Jag gör verkligen inget, är först nu som det känns som lovet är här, som man har kommit ifatt nu och är med i fas. Vaken för dagen utan några krav. Känner i alla fall att NU ska jag ta tag i saker, har massor som väntar på mig, och jag ska börja på topp och jobba mig nedåt.

Nu är det i byggarplaner här hemma; jag ska flytta! Känns bara som jag sakta kvävs av att bo här, ännu värre nu sedan lovet också. Bara orka med alla, jag har liksom delat hem med samma personer i snart 20 år - jag orkar inte längre med dom! I alla fall så revs en av bodarna i "lilla mye-hagen" av stormarna som vart senaste året, och den ska nu plockas undan. Så nu har vi pratat på att bygga en framtida gäststuga där, som jag ska bo i! Är fulla av planer och jag längtar så jag bara skakar av förväntan!

Varit länge sedan jag skrev här också, ska försöka bättre mig. Bara varit så mycket nu med midsommar och allt. Det som är så konstigt är att sommrarna är den tiden då man växer och upptäcker saker. Roliga och mindre roliga. Denna sommar så har jag redan växt och fått mera insyn i den impulsiva och kortsiktade arten Homo sapiens, också kallad "människa" i folkmun, som tydligen inte kan tänka så mycket längre än för stunden vad olika handlingar kan få för konsekvenser. A beautiful, so beautiful little lie. Känns samtidigt skönt på ett konstigt sätt. Sätta punkt för en berättelse, stänga igen boken och ställa den i en hylla. Där kan den sedan stå och samla damm. Någon dag kanske man plockar er den om man känner för det, men inte nödvändigtvis. Likt ett sår så kommer det läka, men ärret finnas kvar. För tillfället har jag plåster, så jag ser inte och påminns av det.

Ska också ta tag i mina tatuerarplaner också i sommar. Har sparat nästintill allt av ett års studiebidrag som jag ska spändera på mig. Har skissat och bestämt mig för att använda mina egna bilder, ska bara hitta rätt person för att utföra jobbet, för det ska bli perfekt! Funderar också allvarligt på ytligare en sak, men inte riktigt tänkt igenom det. Men varför ska jag göra det - jag är väl bara människa? Följa impulsen..? Kanske, får se. Förhoppningsvis är jag bättre än så.

Nu ska jag i alla fall ut och springa. Älskar att springa sena kväller. Finner mig själv då. Tyvärr har min mp3 gått sönder, och eftersom jag sparar kan jag inte köpa något ordentligt istället. Just nu har jag en liten skräpsak på knappa 60 mb, har 7 låtar i den och den är smockfull. Är en sådan som man får om man prövar att läsa ett företags tidningar os.v, och den har ett otroligt störnade blinkande av massa lampor.. Men men, det knastrar och hackar men musik kommer i all fall ut ur den!

Så, nu ska jag bege mig. Bara slänga på mig kortbyxorna istället för ridbyxorna och på med löparskorna!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar ditt sätt att skriva!

2007-06-25 @ 20:35:53
Postat av: Madde till anonym

Tackar :)

2007-06-27 @ 14:13:31
URL: http://lookahead.blogg.se
Postat av: Linda

Tjabba! Vad ska det bli för tatuering om man får fråga?

2007-06-30 @ 11:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0