Deppdag, kom och dö!

Det är faktiskt jobbigt att skriva när man inte har gjort det på länge. När jag slutade skolan så skulle jag ut och resa för att skriva en bok. Jag gillade att skriva. Idag så känns det som om jag inte ens skulle kunna skriva ner en dikt på 4 rader, och absolut inte ett blogginlägg. Men ska väl försöka. Anledningen till att jag faktiskt gick in på bloggen idag var för att jag tänkte ta bort den. Men så såg jag att ni var ganska många som hade kollat förbi så då blev jag faktiskt lite sugen på att skriva igen.

Ja, vad händer då? Jag saknar alla människor som brukade vara i mitt liv förr. Jag saknar mest av allt sista tiden i 3:an. Om jag skulle få backa tiden så skulle jag backa den till jag var 5 år, sedan så skulle vi leka på framåt, hoppa över tonårsperioden och landa precis vid mars 2008. Det skulle kännas bra. Sedan så kanske man skulle hoppa direkt fram tills man var pensionär eller nått.. Men jag saknar Friskvårdarna, CM:stenarna, Räkan, Amanda och Öjje c&o, Jim (nästa resa SKA jag med på bara så du vet!), Kenny, Mary och Mandie (vi ses sjukt sällan, men ni är bland dom kuligaste jag vet! Kan vi inte planera in en spontanutgång eller nått? =) och alla dom här andra som man umgicks med utan att känna alls egentligen. Ja, sjukt mycket saknar jag alla. Och det borde inte ha försvunnit.
Prio 1: Ta tillbaka det.

Nu så kretsar verkligen ALLT runt jobbet, och då menar jag allt. Jag umgås med samma människor som jag jobbar med, sedan så sover jag. Denna söndag är jag ledig för första gången den här veckan. Så har det varit, hmm.. Sista månaden tror jag att det har varit jobb eller tävlingar på lördagen + 3 kvällar och nätter i veckan. Jag förfaller med jobbet, och jag har bara mig själv att skylla för det. Jag vill ge allt. Jag trivs trots att det blir många extratimmar och mycket slit. Men jag måste trappa ner på det. Jobbet måste bli bara ett jobb, mitt liv kan inte kretsa runt det.
Prio 2: Ta tillbaka livet från jobbet.

Sen allt detta med en fast bostad, vilket har varit ett litet problem sista tiden.. I alla fall så hade jag en lägenhet i Sörping som jag hade kollat på, sagt att jag var riktigt intresserad av och skulle lämna besked i slutet av denna vecka. Då hade en annan fått ta den! Så idag blir det att åka på rundtur och kolla på nya lägenheter igen. För detta är verkligen en röd kriszoon.
Prio 3: BOSTAD!

Sen så ang det andra inlägget så har jag inte klippt håret kort och färgat det rött. Jag har funderat mycket på det så jag trodde väl att jag skulle göra det. Men jag vet inte längre om jag vill. Tatueringen var inte så mycket med heller egentligen. Jag har en gammal som Kennie och jag gjorde på handen för väldigt länge sedan i ett annat liv. Hemmatattoos är ju bara för coolt. 3 prickar; Tro, hopp och kärlek. Jag har nog gett upp all tro på dom tre punkterna, men jag fyllde i den ändå.
Det hör liksom bara till.


Nu ska jag klicka hem en ny garderob med minst 3 assnygga partydressar till mina nya prio´n i livet. Och skor. Nej, inga skor! Bara om jag hittar rosa, gula eller gröna pumps. Eller lila. Eller blå, det är snyggt. Fan, jag kommer köpa skor.



Phuu, nu är jag stolt att jag har bloggat igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0