Hej å hå, vad står på?

Lever ni mina kära medmänniskor? Vad händer i världen? Har datumet på filen redan varit eller vad är det för datum? Gjorde jag det där jag skulle göra förut, eller är det bilden från när jag gjorde det igår som jag har i huvudet? Är det dags för frukost eller lunch? När pratade jag med den, och den, och den senast? Hur ska jag få något att hända, och framför allt; Hur ska jag hinna med allt?

Ja, det är väl typ dom vanligaste frågorna jag har i huvudet. Besvara dom gärna.

Mycket av mitt liv kretsar runt jobbet just nu. Ganska naturligt med tanke på att det mesta av min vakna tid tillbringas där. Sjukt att det är måndag imorgon redan. Starthästar på Mantorp så kommer hem på dom tidiga morgontimmarna då. Men jag trivs där. Fullt upp, men jag känner att arbetet uppskattas. Sen så håller man sig sysselsatt, går inte och funderar så mycket på onödiga saker som jag gjorde när man bara gick hemma och slöade. Dålig uppdatering blir det här i bloggen, sorry för det. Men sålänge det fortfarande blir några uppdateringar så får den väl vara kvar.

Annars händer det inte så mycket. Amanda och Öjje ska flytta det sista denna vecka, så i helgen blir det kärt återseende med mitt gäng på inflyttningsfest. Det känns riktigt jävla hemskt. Liksom vem ska jag nu åka hem till på Disneykvällar med kladdkaka sådär lite spontant bara? Åka runt på småvägarna och göra världen osäker? Bara slöa och ha sådär härligt roligt med? Känns som om ni flyttar till Asien eller något. Men jag klarar mig alltid. Det är liksom min roll här i världen tror jag. Men, det kommer ändå bli världens helg är jag säker på :) Det blir väl frågan om jag ska påbörja detta nya år och fortsätta det med att vara nykter. Liksom, varför inte? Jag hatar ju endå det som spriten gör med människor.
Totalt jävla cpfuckade i huvudet.

Annat som jag har tänkt på är detta med att läsa människor. Jag känner mig faktist ganska bra på det. Jag vet liksom vad dom tänker, jag förstår vad dom tycker. Behövs inte mer än ett par minuter så tror jag nog att jag har skaplig koll på hur personen är. Det känns som om jag ser igenom, och oftast också har förståelse för dom. Kan sätta mig in i deras situation, förstå hur dom tänker i olika frågor, även om jag inte alls delar deras uppfattning. Kanske är det också det som kallas att vara fördomsfull, men jag är ganska säker på min sak i detta. Därför avgör jag ganska fort vad jag tycker om personen i fråga och sedan så känner jag faktist ingen anledning att varken vara intresserad av att dela eller ge något med den.

Därför har jag lika starka åsikter om människor som med allt annat. Det sätter en i ganska knepiga situationer ibland, för jag kan verkligen inte vara artig mot någon som man bara vill fråga ut hur dom tänker. Eller jo, jag uppför mig. Lögn, falskhet och skådespeleri har alltid varit nödvändigt. Men allvarligt, jag blir bara så sjukt jävla irriterad. Liksom vad ligger folk på för nivå? Själviska jävlar med typ hjärna på Guldfisknivå? Säger emot sig själva, ytliga, elaka och allt. Jag blir bara så sjukt jävla irriterad att jag bara skulle vilja skicka ner er till Kongo med en soppsäck som enda klädesplagg och eran värsta fiende som ända sällskap, som också troligen är den där snygga, smarta personen som är precis lika falsk, ytlig och elak som du själv. Liksom.. Åh, herregud säger jag bara. Amanda och Öjje, jag följer med er så jag kommer ifrån.

Samma sak när det gäller lögner. Dom man försöker hålla något hemligt för, det är dom som märker det först. Så är det bara. Jag läser det lika tydligt som i en öppen bok, jag förstår det redan innan du själv. Så försök inte dölja något. Det låter verkligen som jag försöker lyfta fram mig själv som någon Gud, men så är det inte. Alla kanske egentligen känner såhär. Eller inte. Jag bryr mig inte, jag gör det i alla fall och jag stör mig något sådant sjukt på det.
En arg dag. En svart dag.

Klart slut.
Ni vet vart ni finner mig.




Keep your head up, movin' on.

Kommentarer
Postat av: Mary

Madde mupp vad gör du imorn? Sugen på utgång?

2009-01-04 @ 20:18:34
URL: http://thewaythingsare.blogg.se/
Postat av: Jagheterintesune

Vilken fin design du har på din blogg, vad tkr du om min?



Har du bloggkoll? :)

2009-01-04 @ 23:30:41
URL: http://jagheterintesune.blogg.se/
Postat av: Anonym

vi har internet igen!

2009-01-21 @ 20:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0