I tried to be someone else, but nothing seemed to change

Hello people! Angående det tidigare inlägget så har jag och pap blivit sams igen tror jag. Men i vilket fall så ska jag nog flytta ändå. Snart. Annars så är väl allt bra här tror jag. Jag hade en lustig dröm i natt, en dröm som jag inte kommer dela med mig av här. Ett samtal handlade drömmen om och fick mig att inse en sak. Sådant som man ibland bara kan inse genom en dröm. Liksom en bit av verkligheten som utspelar sig så det känns så verkligt att jag tror det har hänt. Men det var ett bra samtal helt enkelt.

Denna jobbarvecka har varit riktigt jävla jobbig. I fredags så tjöt jag nog 3-4 ggr av att jag tyckte så synd om mig, sömnbrist, smärta och Happy Life. Men när jag väl kom därifrån och fick åka hem och sova i 12 timmar så kändes det inte så tungt längre. Eller, just ja. Tanken var att jag skulle få åka hem och sova i 12 timmar, istället blev det lika få timmar som resten av veckan pga av övertid på jobbet och att jag sedan behövde gå upp klockan 4.30 för att göra ett skobyte på Prillan och sedan åka upp till Mantorp där jag sedan spenderade huvuddelen av min lördag. Trevlig helg alltså som vanligt; jobb för vad är det? Tre helger i rad eller något. Men ja, jag är iiiiiiinte biiitter. Utan känner mig bara totalladdad till 243% inför nästa helg. Då något ska hända. Något riktigt kuligt :)

På tal om Happy Life. Jag hatar Happy Life. Min 3 åriga passhäst som förstör hela mitt liv. Han är som en klumpig elefant som tror att han är i en katts storlek och smidigthet ungefär. Han går på lösdriften och har alltid tappskor när han plockas in för att köras. Inte sällan som det också är 2-3 st tappskor heller, eller varför inte alla 4? Han får minst 3 ggr i veckan av sig täcket på något lustigt vis utan att något av spännena sedan är uppknäppta när man väl hittar täcket. Sedan har han sönder grimmor, skadar sig och åter; Tappar skor! Men vad ska jag säga - jag har blivit en jävligt snabb och duktig hovslagare om jag får säga det själv. Denna häst orsakade 2-3 av mina ihopbrytningar på fredagen där. Tappat båda skorna bak, dum att sko, klivet i skolådan och slår ut 300 söm och lika många brodd över hela stallgången, krossade mina tår, slet av 1 grimskaft och tog av sig täcket i boxen och förstörde det. Happy Life tar bort glädjen i mitt liv.

Och när man står där med blödande fingrar, krossade tår, sand i hela ditt toviga hår så tänker man på det där jobbet jag sa att jag skulle ha. Ett butiksjobb i en stad. Cykla ner till jobbet varenda morgon med fixat hår, sminkat, pumpsen på och bara pyssla runt. Inget jävla hästjobb var det ju som jag sa. Men får hoppas på bättre tider snart. Nu är det väl bara 3 månader kvar? Shit, har jag tappat räkningen på det? Nej, 3 månader är det.

Annat såhär som har hänt är att jag har beställt tid till att klippa av mig håret. Har tänkt länge på det och ser framför mig en lite längre pojkfrisyr med lugg och så. Och sedan gå över till mer röd-brun färg. Storförändring på G. Sedan så är det lite annat smått och gått som händer också. Småhemlisar sådär som jag har. Hoppas ni blir nyfikna för det bör ni vara!




May we meet again in another life.
Like strangers passing by.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0