Will you help me to understand?

Idag kunde jorden ha gått under. Men här sitter jag. Känner mig varken mer levande eller död än innan. Det är märkligt hur vissa dagar sveper förbi omärkta. Hur åren som gått tycks gömma sig i en skyddande dimma. Det förflutna är en saga, eller ett utdrag ur en bok. I morgon finns inte. Det finns inte mer än sekunden.

Ändå planerar vi ett helt liv som vi inte vet att vi kommer få leva. Vad skulle du göra om du visste att du skulle dö nästa vecka? Vad skulle vara värt något jämfört med döden? Vad skulle kunna ha någon betydelse? Goda viner och varma kyssar skulle bli smaklösa och kalla. En vän sa till mig idag "vi är alla döende, vi vet bara inte om det."

Vet du om att du är döende och slösar bort ditt liv, precis som jag? Idag känner jag att jag har glömt det som var viktigt; tappat spåret på vägen ut till världen. Nattens dröm var undlig men tankeväckande, en påminnelse om framtiden.

Kommentarer
Postat av: Louise

haha va bra! :D

Mina små barnrumpor till fötter var inte lika härdade då som nu!

2008-09-12 @ 12:48:15
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: amanda

ibland blir det du skriver så bra. känns som mina egna tankar fast satta i dina ord.

2008-09-12 @ 15:14:57
Postat av: Louise

Va roligt! :D



Lycka till!

2008-09-12 @ 17:36:52
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Frida

hörru, vilket deprimerande inlägg. Jag tror inte att du eller jag slösar bort livet. Vi är bara drömmare och uppskattar inte nuet. Lev, lär och gå vidare. Du kommer göra stora saker i ditt liv!



För att svara. jag funderar SERIÖST på att få håret fixat. Jag orkar inte med burret..

2008-09-13 @ 08:59:04
URL: http://iamexposed.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej!

Nu har tävlingen avslutats och vinnaren är korad.

Kolla om det är du som har vunnit!



Lycka till!



Ha en underbar dag!

2008-09-13 @ 15:19:04
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0