.

Jag blir så arg på mig själv, men jag är rädd att det ska göra sådär himla ont igen.

Likt en hund som har blivit slagen när den ylade av lycka,
har även jag lärt mig att kväva bort en känsla.



Nu är man hemkommen efter en ovanligt tuff helg.

I fredags blev det att åka med Prillan och Revie till en specialklinik utanför Skara. Det blev en jobbig dag bestående av 4 timmars prat om vad Madeléne gör av med sitt liv på vägen upp. Sedan böjprov på Revie u.a vilket jag sa emot veterinären om, något var fel fram sist jag körde honom. Hon ville inte bedöva och göra om eftersom han inte gett någon reaktion, men jag kunde övertala henne. Bedövning lades och han reagerade lågt fram och behandlades i båda kotorna.

Prillan var monster i böjningen och gav utslag för ungefär alla leder. När bedövning skulle läggas för att hitta det ursprungliga felet så man kunde behandla det, så levde hon rövare trots brems och lugnande, så vi vågade inte lägga bedövning ifall leden skulle skadas så som hon hoppade. Så därför blev det mer lugnande och sedan behandlade alla områden som gav utslag; frambenen både högt och lågt och ena bak högt. Ganksa surt när hon ha varit flera ggr på kliniken här och gått u.a trotts att det inte har känts bra, sista för två veckor sedan och nu behövs 5 leder behandlas. Men hoppas dom håller sig friska och krya nu.

Hem 4 timmar med samma diskuessionsämne som på uppvägen. Första chansen när samtalet kom in på något annat så la jag mig för att rävsova och tillslut somnade jag på riktigt också. Det behövdes för vi var inte hemma fören vid 23 och då skulle jag packa sovkläder, mat, duscha och allt annat sådant till jobbet där jag skulle sova över. Hade svårt att somna men slocknade väl till sen i alla fall.

Lördag, klockan ringer klockan 5 då det sista packas och sedan blir det bilåkande nästan två timmar. Eller den dagen tog den 40 minuter kortare tid än sist jag åkte. Woopsi. Uppe där, saker packas in i mitt rum, eller öh, det skulle vara ett rum men det var en liten bod men 4 st inklämda sängar, massor av spindlar, vattnet funkade inte och det luktade ju som om det inte hade blivit vädrat på sisådär 382 år. Samling, fixade behandlingsrummet och sedan var det ett konstant massserande från 9 - 14, lunch och sen masserande till strax efter 17. Sen fanns det inget att göra. Jag var ute och gick/joggade tills klockan 20 och under tiden var "dörren" till boden öppen så när jag kom tillbaka var luften okej i alla fall. Sen somnade jag som en stock.

Hela natten sov jag oroligt och fick kramp i mina vader sådär 7 ggr. Måste börja stretcha efter träning, men blir ju aldrig av. Masserat sedan 9 till 14 idag och sen slängt ihop sakerna och åkt raka vägen hem. Sedan jag kom hem så har jag inte gjort något. Men nu när jag sitter här och skriver har jag sä jävla ont i min rygg att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
LINIS? Hjälpa mig? :'(

Alla som jobbar där är lustiga. Morgonpratat på samlingen idag var konsten att hugga av huvudet och plocka en höna. Dom skrämmer mig. Sen är en av dom överglad och skrattar sitt falska påklistrande leende HELA tiden. Hon skrämmer mig mest, jag vet inte hur man skrattar ett konstant falskt leende hela tiden. Sen är den en tjej från Ryssland som inte pratar svenska. När vi alla gick på lunch så låste hon in sig i sitt behandlingsrum. "Chefen" knackade och sa av vi skulle äta och hon svarade med att höja musiken på hur högt som helst. Annars är det väl okej, blev lite sur när jag såg schemat bara att jag hade ALLA massager och alla andra hade bodyskrub, ansiktsbehandlingar och andra ojobbiga saker. När vi hade massagepraktik i skolan var 3 st 40 minuters behandlingar lagom. Nu är det 55 minuter och mer än dubbelt så många behandlingar med 5 minuters mellanrum.

Jag ska inte klaga, jag får pengar.Men min rygg gör ondare än jag vet inte vad.
Slutskrivet, jag ska lägga mig ner eller nått nu. Hoppas ni har haft en kul helg.

Kommentarer
Postat av: Amanda

OMG du är ju otrolig, sätta dit veterinären sådär! Vill du bli min veterinär när Dalona är friskförklarad så att hon håller sig fin? Vart ligger jobbet du har? Inget vidare att behöva köra två timmar för o ta sig dit väl?

2008-09-28 @ 20:53:55
URL: http://turnaround.blogg.se/
Postat av: Shanelle

Sv; tack! =)

2008-09-28 @ 21:26:33
URL: http://shanellep.blogg.se/
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en snygg och hipp mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-28 @ 21:28:53
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0