Ge mig nåt som tar mig någonstans

SLADDEN ÄR HITTAD!

Om jag hade hittat kamerasladden så hade det bjudits på lite bilder nu. Men hoppas jag hittar den snart så dom kan komma in lite senare. För faktist har jag kommit ihåg att ta med kameran för en gångs skull. Okej, uppdateringen har varit lite seg här i bloggen dom senaste dagarna med det som har hänt är att Lina och jag har roat oss med att uppta saknade minnen. Börjades igår när jag var påväg hem från utbildning på jobbet då jag svängde förbi Linis. Först vart det lite funderingar på att åka ut till Johanna, men hon hade fullt upp som vanligt. Hon är nog den person jag beundrar mest - fattar inte hur hon hinner och orkar allt!

Men då så bestämde vi oss för att ta tag i våra liv och göra något, så den planerade "kräftskivan" eller vad det nu kommer bli påbörjades handlingen till. Åkte till Knappekulla och påbörjade maskjakt. Efter långa och svåra trapetser så kunde vi överrumpla några byten till våran samling. Vi stötte då på maskormen Göran som nog är den längsta och tjockaste mask jag sett. Han lämnades kvar under sin sten för sin ovissa framtid som icke-fiskmat. Vi ville ju inte skrämma bort fisken.



Sen så blev det på med regnkläder, metspön, hink, mordvapen och maskburk för att åka bort till Vindommen och meta. Lina plockade upp fisk som om det är det hon var ämnad till här i livet, och jag däremot fick ingen. Så efter ett par timmar så bytte vi precis innan vi skulle hem och jag fick testa med det magiska spöet istället. Efter ett tag så började flötet röra sig lite fast ingen bet sig fast. Så jag körde runt så den skulle bita fast och när inget hände så gav vi upp. När jag då lyft spöet så hade en fisk trots att den inte hade bitit sig fast, utan kroken hade fastnat i ögat.. Kände mig ganska dum då när jag hade dragit runt med linan med han fasthändandes i.


Lina kan vara en lite småfarlig storfiskare.

I lasntning i guldbilen som nu har blivit lerbilen. Hem för burförberedning och sedan skräckfärd med fyrhjulingen på lervällingsväg utan fungerande bromsar. Vi kom fram hela och icke rena. Fullt med lera överallt, men burarna kom i och vi åkte hem igen. På natten sedan vid 12 så var det dags för första tömningen. En och en halv timme senare stod vi med 23 kräftor efter bebisarna hade rensats ut och kastats tillbaka. Väldigt blöta och leriga så åkte vi hem igen för att bli väckta klockan 6 i morse för andra tömningen. Det tog oss en timme att komma upp ur sängen men tillslut så var vi nere vid burarna igen och gjorde våra acrobicsrörelser för att få upp dom. Det blev yttligare 13 kräftor efter rensning så efter jävligt många timmars jobb och slit så har vi nu typ 36 om jag kom ihåg rätt. Så idag blev det att fara till Gusum och handla dill och imorgon är det planerat storkok. Så himla grymt, men ja.. Världen är grym.

 

I morgon är det dags för sista tandläkarbesöket. Jag vet inte riktigt vad dom ska göra men som alltid går jag och är idiot i 3 veckor innan. Sista dygnet har jag inte haft en tanke på det men nu kommer det igen. Fan vad jag hatart! Men får tänka på att det är sista, sen ska jag kunna fungera normalt igen utan att vara frånvarande och tänka på det hela tiden. Då ska jag släppa allt vad det har innebärt och bara börja vara Madde igen. Även om man inte tror det så har det verkligen påverkat mig förmycket, och med tanke på att dom har gjort så mycket fel och gjort en liten process 3 år lång så är jag jävligt arg. Imorgon kan jag sluta vara arg. Så jävla skönt. Jag bli bara överlyckligt-smile-glad på tanken! Ska väl samtidigt säga sorry till alla för att jag har varit totalvrickad, borta i skallen och beteet mig som två personer eller mer.
Men imorgon är jag tillbaka igen, redo att ta tag i livet :)



Knappekulla kan vara vackert..



Kokning är avklarad nu, och eftersom Lina inte kunde komma så har jag dokumenterat det hela. Haha, kanske kommer upp här också om jag lyckas mig på att redigera ihop det.



Kommentarer
Postat av: amanda

du har världens snyggaste tänder och jag vill också ha det =( men saker kostar och jag förstår att det har varit jobbigt. ring när du kommer hem. jag har försökt få tag i dig men förstår att du inte har skaffat någon ny mobil för något är det som inte funkar.

2008-10-02 @ 21:12:55
Postat av: Mary

Ge mig nått som tar mig nånstans med.. tack.

2008-10-02 @ 22:50:09
Postat av: MADDE - Mary

Klarre på det!

2008-10-03 @ 21:41:42
URL: http://lookahead.blogg.se/
Postat av: MADDE - amanda

Mobilen ska det uppdateras i. Snart..

Tack :)

2008-10-03 @ 21:42:42
URL: http://lookahead.blogg.se/
Postat av: Linis

Maddis dom där bilderna skulle ju inte komma ut:P haha men fan vad vi är heta:D igår och idag, alltid;)

2008-10-11 @ 14:45:02
Postat av: Alina

Hejhopp! Ha en trevlig helg:)

2008-10-11 @ 14:51:33
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: MADDE - Linis

Haha, men det rörde bara dendär miffade bilden där vi båda var med. Dom här är ju fina :)

ALLTID! :P:)

2008-10-11 @ 19:15:00
URL: http://lookahead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0