*I wish I had a river I could skate away on

Jag tänker fortsätta att uppdatera i det här inlägget. Ni suger på att kommentera och det är tråkigt att blogga utan något gensvar. Så väntar lite till, och det blir ju inte värre att fortsätta att läsa här.

Jag har en bomb att släppa, men vet inte hur det blir så kanske inte är värt att göra det än. Men, jag måste nog; jag kanske har fått jobb.. i Norge! Det är ett jobb på ett spa som massör och spaterapeut strax utanför Oslo. Sökte det igår och dom vill att jag ska komma på en intervju, så lite intresserade måste dom ju vara. Problemet är bostad och människor. Jag vill ta med alla bra som jag känner, samtidigt som jag bara vill börja ett nytt liv utan dom dåliga som jag känner. Men drömmen skulle vara att fler fick jobb där så vi kunde åka några stycken. Det skulle vara så sjukt kul! Jobbet är ju ett säsongsjobb, så några månader att leva livet och blir rik.
Låter bra tycker jag.

Idag blev det in till stan, köpte två klänningar som verkligen inte är Jag. Men jag vill ju börja leva mitt liv säger jag ju, så förändringar är väl välkommande. Lördagskläningen är verkligen så snyggcoolt tycker jag och det kommer jag nog kunna få ut någon utklädsel av. Bästa klänningen som jag har haft tror jag, frågan är bara när jag ska använda den sen framöver. Men det bryr jag mig faktist inte om, jag är inte stor på klädkontot och ibland måste man få unna sig. Den andra är det inte direkt något speciellt med, bara att den är ganska färgglad i färger som jag inte brukar ha. Men man måste varriera sig. Veckoslutet är efterlängtad!



Hejsan hoppsan
- och ja, jag lever.

Jobb i helgen, faktiskt en väldigt intressant helg. Började skriva ett blogginlägg ena kvällen där uppe när jag hade jobbat färdigt, men det verkar ha försvunnit. Men som sagt så hände det mycket, men såhär några dagar i efterhand så verkar det ganska simpelt det också. Söndagen var i alla fall lite småscary. Satt och masserade nacken på dagens första patient när det börjar svartna för ögonen, snurra i huvudet och jag blev alldeles genomsvett. Får ju ibland svimmningsattacker, men detta kändes annorlunda. Kan inte förklara, men denna känsla satt i en stund och jag var ändå klar i huvudet och närvarande och funderade på hur jag skulle göra.

Det hela löste sig sedan ändå utan något drama. Gick över efter ett tag och jag funderar fortfarande på vad det var. Mamma tror det var ett blodtrycksfall som jag kan få ibland, men detta kändes annorlunda. Jag var där i huvet, men det hände bara något med kroppen. Det som jag skulle gå till läkarn med har jag inte gjort, visade sig att jag gjorde precis som Mary skulle ha gjort; stannande hemma i tron på att det nog inte är något och kanske lite för att jag inte vill veta. Nu funderar jag på om det har något med varandra att göra. Men det tror jag inte. Jag är verkligen hemskt dålig på att ta tag i saker. Som mors lilla lathund känns det bättre om man skjuter på det tills imorgon.. Eller mer.

Sista patienten på söndagen var nog de mest givande 25 minuterna jag har haft där sedan jag började. Hon måste ha varit psykolog eller något, pratade massor om mina drömmar och framtid och hon fick mig nog att inse ett och annat. Det kändes väldigt bra, och oron är nog utbytt till lättnad nu tror jag.

Arbetskrisen fortsätter. Idag har jag sökt så himla många jobb att jag har tappat räkningen. Var 2-3 riktigt intressanta, sedan fanns det väl 4 ggr så mycket mera ointressant som ändå söktes. Ett jobb i Norge och Västerås dock som jag hoppas riktigriktig mycket på! Dom två mailen tog nog lika lång tid som alla dom andra gjorde tillsammans att söka, vill att det ska stå precis det som dom vill läsa. Men får se och hålla tummarna så länge. Två jobb till i Eksjö som jag ska söka innan jag är klar, sen så har jag nog finkammat mina möjligheter till arbete. Ett helt dagsverk, det och dricka blåbärsoppa är dagens måttliga prestation.

Imorgon så blir det att åka till stan, ska kika på kläder för nu har man ju fått både lön och en ledig helg som väntar! På torsdag blir det att uppta första Mantorpsresan igen och sen så pratade Lina på att Markus Krunegård kom till Hugos. Detta låter intressant och ska forskas djupare i. Sen på fredag blir det utgång, kul - senast det var utgång i Norrköping var ju agustifestivalen. Lördag sedan får vi se om det blir att åka till Linköping och få en lika lyckad kväll som sist, medans alla andra snobbisar åker och ser på Håkan.
Igen.
Håkan verkar vara den nyuppväckta nya flugan, alla avgudar och älskar han. Jag vill inte vara som alla andra, så jag ger dissen.
Igen.
Jag kommer aldrig sluta vara trottsig "alltid-tvärt-emot" trollunge. Att jag är fattigare än en kyrkråtta spelar kanske in lite också. Lite bara.

Måste fixa utklädnaden inför halloween också. Vet inte riktigt vad det är som jag tänker mig, men jag har en bild i huvudet. Vad man nu kallar det? Får se, skissen börjar ta form och symaskinen är framletad från garaget.
Ledig helg, så obeskrivligt jävla SKÖNT! Jag ska njuta till tusen och inget får förstöra det. Jag känner verkligen att detta kommer bli topp, jag tänker inte tillåta något annat! Åh, vad jag längtar! Känns som jag ska fylla 18 och väntar på första utgången! Hah, får mig att tänka på första utgången som aldrig blev en utgång. Kvävning i köer och vandring i kyliga vinternatten :) Men kul ändå och glad att ni tjejer drog med mig på det!

Nu ska jag söka dom där sista två jobben så att jag kan anse mig nöjd och klar.

Kommentarer
Postat av: Fotograf Max

Hej, nu är det bara 4 dagar kvar på årets händelse, jag lottar ut en gratis modefotografering. Detta unika tillfälle får du bara inte gå miste om. Tävla du med...



http://lightroom.blogg.se/2008/october/tavling.html

2008-10-27 @ 22:47:27
URL: http://lightroom.blogg.se/
Postat av: amanda

gå till farbror doktorn och kolla det där nu. sen med hellström får du skylla dig själv vi hade följt med och det vet du. men lite pengar sparades och vi ses i helgen för att spendera de istället!!!

2008-10-28 @ 07:37:52
Postat av: MADDE

Man går inte och ser på Håkan med rockmänniskor, det funkar bara inte ;P

2008-10-28 @ 23:11:52
URL: http://lookahead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0