You know you got to help me out

Ni ska veta att detta är ett inlägg jag kommer få kämpa för. Orka skriva blogg, så patetiskt och meningslöst. Men jag kommer göra det ändå. Jag har helt enkelt inte vettigare saker för mig att göra.

I natt kommer jag få kramp i benet. Jag känner det redan nu. Efter 10 timmars körning med hästtransport, då man måste pressa full gas hela tiden för att bilen ska orka hålla sina 110 km/h så är det väldigt tydligt att det kommer bli så. Jag kan inte bara hålla full gas, utan måste verkligen köra benpress i tron på att pedalen nog ska gå och få ner lite till.
Dumma, dumma Madde.

Okej, nu ska vi reda ut gårdagens, nu raderade inlägg. Antar att dom som läser är samma personer så ni vet ju vad det gällde. Problem. Vad är inte problem egentligen? Det blir väl vad man gör det till, och jag gör väl då problem av oproblem helt enkelt. Jag har efter massa sökta jobb nu fått 3 svar. Jag vet inte vad jag vill, men första personen ska jag åka till imorgon och prata med.

Jobb alt 1 som ska utforskas närmare imorgon är i Hälla utanför Sörping. Är en travtränare där som söker hästskötare. Kommer bli massa slit, långa dagar. Samtidigt är det nära och jag kan fortsätta hålla kontakten och umgås med dom här. Det känns bra. Men han sägs vara väldigt sträng och kräva övertid som man inte får betalt för. Men det kan ju bara vara rykten helt enkelt.

Jobb alt 2 har jag nämt tidigare. Ett butiksjobb i Eksjö. Tror det är ett väldigt kul, lätt och socialt arbete. Kommer troligen få hyra en billig lägenhet och kan CYKLA TILL JOBBET ;) Kommer däremot komma bort en bit. Men inte längre än att man kan komma tillbaka hit några helger då och då.

Jobb alt 3 som då dök upp igår är det som ställer till lite problem. Sveriges största och mest framgångsrika travtränare är intresserad av att jag ska jobba som hästskötare. Ska ringa dit imorgon bitti och prata mera. Det ligger 40 mil bort, så långt ner man kan komma i Sverige nästan. Jag kommer typ försvinna och ingen här kommer komma ihåg vem jag är, samtidigt coolt ju. Sveriges största travtränare liksom. Komma hem någon gång då och då. Träffa nya människor. Börja prata skånska :O Usch..

Hästar ville jag ju egentligen inte jobba med, så då skulle ju alt 2 vara det lämpligaste. Men samtidigt vet jag inte om jag vill flytta iväg, finns mycket och många som jag tycker om här. Då skulle det ju vara alt 1 som skulle vara det bästa. Men kanske skulle jag behöva komma härifrån. Bara släppa allt. Då skulle man ju ta alt 3. Fan. Ska prata med alla imorgon och lämna svar i slutet av veckan. Kan inte bara någon göra det åt mig?! Allt är bra eller dåligt på något sätt. Beroende på vad jag vill. Och jag vet ju inte vad jag vill! När blev jag en sådanhär velig person?

Nej, jag vet inte vad jag vill. Men jag vet vad jag önskar mig. Det har ju egentligen inte något med detta att göra. Men ändå är det något som påverkar, fast det kanske inte borde. Nu borde jag bara lägga mig och sova och ta krafter för imorgon. Sen när den dagen är genomliden ska jag bara ut och fundera. Efter det ska jag ladda om för i helgen. Inte för arbete, utan ladda för att inte arbeta och bara ha kul istället.

När jag inte har jobb gör jag inget annat än att klaga på det. När jag sen verkar kunna få jobb klagar jag på det. Jag ogillar klagande personer, och nu är jag inte bättre själv. Jag kommer gå med i klubben "Emot Trollflickan", hon är ju bara så jävla jobbig! Synd att medlemsavgiften är så hög bara. Jag ska försöka fixa rabbat, för jag tror nog att jag är den som ogillar henne mest just nu. Det borde man ju få lite för.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Men herregud lilla gumman LÄTT ALT 3!!!! Även om du inte vill jobba med hästar kommer du ju bli helt sjukt duktig om du åker dit! För hästarna tror jag knappast att du tänker ge upp även om du inte vill ha dem som jobb! Vem vet, en dag står du där med nya Opal Viking och 30 miljoner i insprungna pengar på banken! Då är du jävligt glad att du åkte till skåne och lärde dig lite skit innan du bestämde dig för att jobba på Ica och sälja korv (vilket du såklart sa upp dig ifrån när hästskrället började springa som han skulle) och borsta hästarna på fritiden. Sug på den du. Sen behöver du inte jobba mer.

2008-11-12 @ 05:29:54
URL: http://turnaround.blogg.se/
Postat av: Mary

Alternativ 3 please! Du kommer ångra dig sjukt mkt annars + att allt det andra kan du göra senare i livet.. ta chansen! Alla vänner hemma kommer inte försvinna bara för att du blir borta ett tag..

2008-11-12 @ 19:28:00
URL: http://thewaythingsare.blogg.se/
Postat av: öjje

amanda och jag bryter trenden och röstar emot alternativ 3. skånska det kommer inte bli bra. åkt till eksjö så kan vi dra ihop alla varje helg igen.

2008-11-13 @ 11:26:57
Postat av: MADDE - Öjje

Säg till så kommer jag, för alt 2 stryks från listan. Men som tröst så stryker jag alt 3 så det blr ingen skånska heller.

Eftersom ingen verkar vilja 1:an så tror jag på det ;P

2008-11-13 @ 18:22:08
URL: http://lookahead.blogg.se/
Postat av: Amanda

Men de låter ju prima ju! Säg till när han är på uppgång (innan han blir "upptäkt") så kan jag tjäna lite pengar på honom jag med XD

2008-11-14 @ 05:00:11
URL: http://turnaround.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0