Nya G.I. Jane i Trollflickeformat?

I dag har jag inte gjort något annat än att kört bil känns det som. Mormor skulle ner till Västervik och kolla ögonen och då fick man ställa upp som taxidriver. Hem till henne sedan efteråt där jag blev bjuden på lunch, och som alltid när man äter mormors mat så åt jag på tok för mycket och höll på och spy efteråt. Men det la sig efter ett tag, och sen så bar det vidare ut till Linis aka Lövblåsaren. Blev prat, lite klag och självklart choklad. Ideer väcktes och nu vill jag åka till Norrland. Fiska fisk och jaga björn, och andra sånna där Norrlandsgrejjer.
 
Hann sedan lagom hem för att bli tillbakaskickad till Viken för att hämta Patrick. Sagt och gjort, sedan tog vi en liten omväg hem.. Jag tänker inte gå in på det, säger bara såhär; handbromssladd-svängar måste det tränas mera på :P
Vi lever.

Igår var Johanna-Pannis här. Vi var ute med doggisarna som sprang och lekte så jag nästan trodde att dom skulle få en hjärtattack eller något. Men dom bara fortsatte att springa och hjärtana fortsatte att slå. Som tur var. Efter promenaden så var Zorro lite blöt, medans lilla Trojja hade blivit omvandlad till en lerinpackad grävling.

Blev lite fika efteråt med det ûbergoda brödet som jag är väldigt stolt över att ha gjort själv! Borde slänga in receptet här så ni kunde göra det. Lite snack och vi kom in på lumpenprat. Johanna vill tydligen göra den när hon har pluggat klart och undrade om jag villa följa med. Det har satt igång tankar, och jag funderar på att göra det och sedan utlandstjänst. Åka ner till drabbade länder för att hjälpa till. Skulle säkert vara jättejobbigt och psykiskt krävande, men samtidigt tro jag att man får så mycket tillbaka. Nya G.I. Jane liksom, fast i Trollflickeformat. Kul att testa om man skulle palla det. Eftersom jag är fri som en fågel utan något bindande så vill jag testa mina vingar och göra sådant som andra burhöns inte kan.


"Ingenting är nytt under solen"

Kommentarer
Postat av: Mandie

Hehe, tack :) Fick du mitt sms? Har tid hos Åsa nu iallafall. Bara tre veckors väntetid men de kan de väl va värt :/

2008-11-05 @ 04:56:34
URL: http://turnaround.blogg.se/
Postat av: Louise

Eller hur! Där sa du något helt rätt!

"Nu känns det nästan som man inte känner personerna som man förr kunde utan och innan."



Känner verkligen igen det!



Jag också. Jag vill ha viss rutin på livet, men det ska finnas spontana inslag då & då. :)

2008-11-05 @ 20:23:57
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: öjje

ja jag har alltid varit säker på att du köpt körkortet på ica ;) hoppas det gick bra.

2008-11-06 @ 07:49:06
Postat av: Madde

Sssyh! Avslöja inte hemligheten! Men det gick bra, lite ont i revben och axel av bältet bara. Men Patrick varju med, tänk om något hade hänt. Ska börja hålla mig till cykel och buss helt istället ;P

2008-11-06 @ 13:04:37
URL: http://lookahead.blogg.se/
Postat av: öjje

tur i oturen. snart kommer isen och snön. då får man leka av sig.

2008-11-06 @ 21:27:41
Postat av: MADDE

Precis, då ska det gasas, rullas och sladdas :)

2008-11-07 @ 15:45:47
URL: http://lookahead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0