Livets stormar ger starka rötter

I natt har jag haft världens mest knäppaste drömmar. Tokiga men lyckliga, så det har varit bra drömmar. Blir till och från att jag kommer in i sånna här drömperioder då jag drömmer hela nätterna och kommer ihåg precis allt när jag vaknar. Men imorse när klockan ringde så kände jag mig inte ett dugg utvilad trots att jag gick och la mig supertidigt igår. Just då när jag vaknade och fortfarande låg kvar i sömnens dimma tyckte jag att det var en väldigt bra idé att fortsätta sova. Så det gjorde jag, och missade nu tandläkartiden jag hade i morse..

I går var jag ute och gick igen. Ska börja träna upp min kondition till där den en gång var. Så börjar lite lugnt nu med promenader de första dagarna. Började i alla fall gå bort mot Jonsbo, men är ju så himla tråkigt att bara gå. Så jag svängde upp mot skogen och kröp upp till Vindomsberget istället.
På tal om Vindomen så har pappa köpt motor till båten nu, så snart kan vi samla ihop till den där vattendagen som Lina, jag och Johanna har pratat på senaste året. Det kommer bli riktigt skoj; åka vattenskidor och ring, sedan åka ut till ön för att grilla och övernatta.
Ûbermyzigt kommer det att bli!

Saker som måste fixas idag är klipptid och klädbeställning. Min garderop ropar hungrigt efter mer att få i sig. Håret ska vi inte ens prata om.. Det behöver klippas och sedan måste något göras med färgen. Blev panikfärgning innan studenten då håret skiftade i de mest underliga färgerna. Resultatet skulle bli vanligt brunt i varrierande nyanser för "ett naturligt resultat". Det blev så mörkbrunt att det nog nästan räknas till svart. Sedan är allt i en och samma ton så jag ser ut att gå med peruk. Det behövs slingor eller något liknande! Har aldrig varit mån om mitt hår, men nu ska det börjas.

Gick ut på lite jakt på Internet efter en bild som skulle beskriva mitt hår. Kom in på någon häxsida och hamnade slutligen vid ett test på hur stor boknörd man är:
 


Nu ska jag skicka efter lite kläder och spänt sitta och vänt på att telefonen ringer; idag är ju första dagen på jobbet som budbilschaffis! :D

Kommentarer
Postat av: Johann

jag vill med åka vattenskidor och ring!

2008-06-23 @ 16:25:01
Postat av: MADDE

Klart du ska med!! :D:D

Tro inte att jag tänker låta dig missa det!

2008-06-23 @ 19:40:15
URL: http://lookahead.blogg.se/
Postat av: Mary

Satan ja va bara 33% boknörd, trodde ja va nördigare än dig ju :'(



Man kan få ca 2900 som mest i månaden vad jag har kunnat räkna ut, alltså om man pluggar och utan lån alltså. Det är rätt skapligt!

2008-06-23 @ 21:17:48
URL: http://thewaythingsare.blogg.se/
Postat av: MADDE

Men det är ju bra betalt!



haha, vet inte vad som gjorde mig till så pass mycket boknörd, hade väl många rätt på gissningarna helt enkelt. Jag VET att du är bra mycket biggare boknörd än mig ;)

2008-06-23 @ 22:17:23
URL: http://lookahead.blogg.se/
Postat av: Mary

Shit tack, blev lite orolig där ett tag. Det var bara tur helt enkelt! Nu känns det mkt bättre, jag menar jag är ändå NV:are ;)

2008-06-23 @ 22:21:49
URL: http://thewaythingsare.blogg.se/
Postat av: MADDE

Du VAR NV:are, nu är du bara en arbetslös Andersson ;)

2008-06-23 @ 22:36:07
URL: http://lookahead.blogg.se/
Postat av: Johann

:D

2008-06-23 @ 22:39:04
Postat av: MADDE

;D

2008-06-24 @ 11:58:40
URL: http://lookahead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0