Jag och bussen, det är verkligen Vi

I dag har jag varit nere i Viken och lastat.
I morgon klockan 7 så ska vi rulla iväg, jag och bussen.
Vi ska rulla upp till Ludvika.
Jobbigt.

Det har inte alls blivit så många körningar som det var på tal om från början. Det känns riktigt surt, här har man gått och varit tillgänglig hela dagarna ifall de ska ringa och så har man fått några få körningar till Norrköping. Men långkörning imorgon då.. Just nu sitter jag och lägger in musik på mp3:n så ska jag ta med ett par datahögtalarna till den också. Det finns nämligen ingen CD-spelare, så jag har blivit halvt galen på ett lyssna på det eviga surrandet från en diselmotor. Men har man riktigt tråkigt så kan man göra egna melodier beroende på hur man gasar.
Det är kuligt och roar en uttråkad Madde.

 Förut så skulle jag, som är sådan superkock, göra soppa. Snabbt och smidigt tänkte jag och fyllde en kastrull med vatten, grönsaksbuljong, röda linser och mackaroner. Tydligen hade jag inte i tillräckligt med vatten, linserna drog til sig mer än vad jag trodde. Så det blev helt enkelt mackaroner och rödalinser bara utan något soppspad. Men med en vegoburgare och ketchup så vart det inte så illa. Betydeligt nyttigare än bara mackaroner och burgare. Gott blev det också, tips till allmänheten för nyttigare snabbmat.

Nu ska jag se om jag kan få fram en vettig vägbeskrivning. Just nu är det bara 3 blad med blandade teckningar på hela vägensträckan som jag har fått. Jag hängde med skapligt när dom ritade dom, men nu när jag tittade så ser det bara ut som en skriftligt beskrivning från Krypton eller något. Lustiga tecken och krumelurer i en salig blandning och oordning.

Sen ska jag ner och köra Revie och lägga mig tidigt efter det. Igår låg jag och vred och vände på mig mellan 23 - 02. Jag kan verkligen inte sova! Så fort det blir tyst så börjar hjärnan funder och tänka och jag blir genast klarvaken. Fredagen kommer bli lång och tuff så lika bra att lägga sig tidigt. För utgången på lördag blir ju inte av, så nu är det FREDAG som gäller istället. Jag kommer vara totaldöd. Blir att köpa bra många redbull på vägen hem imorgon! Tur att man har laddat med att sova på dagarna nu i brist på annat. Blir väl bara jobbigt på morgonen och så går kvällen och natten i bara farten. Tråkigt nog har jag insett att den fina tröjan jag började göra inte kommer hinna bli färdig nu. Tråkigt, men inte dödligt. Bara ännu en dag med klädbekymmer över vad man ska ha på sig.

Kommentarer
Postat av: tove

I know! super film! :D

2008-06-26 @ 19:07:43
URL: http://dockner.blogg.se/
Postat av: MADDE

JA! Älskade den! :D För er som inte sett "JUNO", titta på den.

2008-06-27 @ 00:51:42
URL: http://lookahead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0