Roadtrip

Idag bar det av till Mantorp som sagt med Prillan och Revie. För er som inte är insatta kan man kort sammanfatta dom såhär;

Prillan: Ung, lovande, vacker, bestämd, självsäker och lite ego.
Revie: Gammal, olovande, ful, känslig, stark självkänsla och otroligt omtänksam.

Hon är bitchen som alla vill ha, han är klassens blyga snälla tönt som ingen ser.


Båda är två hästar som jag hittade förra året, Revie som en vanvårdad liten häst där hjärtat gjorde slag i saken till det köpet. Prillan hittade jag senare som hade alla förutsättningar men såldes billigt eftersom ett bolaget hade gått i stöpet. Så jag ägde 50% i båda, men förra veckan bytte jag mina 50 kvarstående i Prillan till Revie istället. Mina föräldrar var kraftigt förvånade eftersom det inte fanns någon logik i det hela. Men ibland måste man satsa med hjäratat och ignorera hjärnan. Idag var jag otroligt stolt över min häst som slog alla som pratat så myckt illa om honom HÅRT på näsan.
Han var fantastisk.

-----------------------------------------------------------

Hem sedan och bort till Alf om jobbet jag fick igår. Fick kläder, mobil, kort, full plånbok, bilnycklar och "personlig bok för proffisonella transportörer" om vilotid och sådant. Jag kände mig riktigt stor med massor av ansvar, men framför allt att de litade och trodde på mig! Sedan när Merce började förklara vägar till Eskilstuna, Piteå, Uddevalla och Larvik med rondell hit och dit, korsningar, avlastning och pålastning, underteckningar och allt sådant så blev jag liten som en lus. Roligt men svårt med mycket ansvar! Hoppas att det kommer gå bra i alla fall..

Är det någon som har otroligt tråkigt och vill med och roadtrippa i Sverige är det bara att höra av sig ;)

Sedan så ringde jag till Sandviks Spa idag också. Vet egentligen inte när jag kan jobba helg framöver. Är ju helgerna som man ska kunna unna sig, kan ju inte jobba alla dagar i veckan. Nu är det ju midsommar, sedan kommer ju Karnelbål (jupps, jag fortsätter säga så hur mycket folk än klagar. Jag gör mina egna namn; lev med det), sedan är det Vis och som jag fattar det så kommer det ligga på samma helg som semesterracet i år igen! Dålig planering av dom. Var ju på SR förra året så blir väl Vis i år då. Sedan ska vi väl försöka klämma in en klassträff och en utgång också snart. Skrev lite med paco-maco igår på msn, hört Gabbe och Stoffe svara i telefon och träffat Lina och Johanna. Mysan, Elin, Veronica och Robin vet jag inte ens om dom lever längre. Tråkigt. Hoppas endå att några kanske kommer till ekön imorrn.


Midsommar imorgon då som sagt och jag känner mig jätteseg på det. Vill helst bara ta ett tält och gå in till skogen. Sitta där och grilla och spela musik för mig själv. Men så kommer det inte bli. Jag ska till ekön istället och tälta där. Med bara 4 timmars sömn från i natt och en lång hård dag ska jag gå och sova nu. Stallet imorgon också.. Jobbigt, men blir ju tidigt ikväll i alla fall.



Kommentarer
Postat av: amanda

så att köra runt och göra sverige är ditt jobb nu då? ;) piteå?!

2008-06-20 @ 10:13:34
Postat av: MADDE

Haha, precis! Kanske även till Piteå, även om det inte blir det troligaste körbudet.

2008-06-20 @ 14:08:31
URL: http://lookahead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0