Midsommar

Lite seg på uppdatering, men har väl fått mera vettiga saker som ska göras så man inte har lika mycket fritid. Här om dagen var det i alla fall midsommar. Emil fyllde år också, så tanken var att alla skulle fira honom och midsommar ute på Ekön. Men redan från början så var hälften av alla emot idén och ville hem till Viken. Så ungefär lagom när alla har kommit och tält och presseningsbyggen var uppe så rev vi ner allt och packade in oss för att fara ner till Viken och packa in oss hos Issa och Josse istället. Vart väl en trevlig kväll, men med  saknad av midsommarkänsla. Luis bjöd på "små grodorna" hem i bilen och försökte lära oss andra turkvarianten på den. Viktigt att betona grOUWderna. sedan regnade det ju också så fanns ju några midsommarbitar som passade in.

Framåt tidiga morgonkvisten så blev det lite småtjafsigt så de flesta av oss kvarvarande promenerade hem till Lina och övernattade där. Vårat rum hamnade dock med en tuschpenna-monster inne i rummet, men som tur så slapp jag undan den. Morgon med frukt, sockerkaka och piggelin + en flaska kolsyrat vatten, smakade väldigt gott. Sen så fortsatte självklart förmiddagen med det traditionella skitsnacket ;) haha!

Sedan så blev det lite bilkörning som alltid är lika trevligt. Fick lägga ner den där drömmen om en pizza vilket kändes sorgligt, men hoppas på att det blir någon annan gång!
 
Sedan måste jag ju bara avsluta midsommar med att "Ett par röda converse måste vara drömmen". För det är väl så det är?


Dagen efter fortsatte med ordentlig middag, sitta och läsa på altan och ge sig ut på en tur med Splejdy. Samtidigt har jag kommit på världens roligaste grej. Finns det någon äventyrsglad människa som inte rädds nya utmaningar så säg till. Det kan bli riktigt skoj! Inte ens "kan", det blir det garanterat! Var ute och gick Knappekulla runt på kvällen och uppe på berget piper telefonen till och kommer meddelande om missade samtal från Luis för två timmar sedan. De var påväg ut till T-löt och jag blev lite ledsen över att det knappt inte finns mottagning här hemma. Men jag fick fortsätta min tur och såg massor av vilt ute. Säkert lika roligt det..  Hemma vid 23 och låg och försökte sova blandat med att läsa lite fram till 02 då jag slutligen somnade någon gång. Denna bok som jag har börjat på nu är nog säkert den första i år som jag läser. Skönt med tid.

Så blev mina midsommardagar, hoppas ni också har haft skoj! Nu ska jag gå och packa in frukosten och ta min dagliga gurkados.


Kommentarer
Postat av: Johann

tuschpenna-monstret var ju du!





"Ett par röda converse måste vara drömmen" :D

2008-06-22 @ 12:01:20
Postat av: MADDE

Haha, nej det var inte jag, det var ju DU! Du lämnade ju t.o.m spår på dig själv ;)



Man kan verkligen komma på bra citat sådär lite smålullig precis är man ska sova :D

2008-06-22 @ 12:16:34
URL: http://lookahead.blogg.se/
Postat av: Carro

Sockerkakan, skitsnacket och piggelinen måste varit det bästa :D



VA? fick du ingen pizza? det var dåligt.... :P

2008-06-24 @ 01:19:49
URL: http://caroliins.blogg.se/
Postat av: MADDE

Haha, det var absolut det bästa!

Vet, fick göra allt och fick inget tillbaka ;P Men jag ska komma ihåg den till en annan gång!

2008-06-24 @ 09:56:30
URL: http://lookahead.blogg.se/
Postat av: isa

..vita converse är jag inne på.. blir nog när lönen kommer :)

2008-06-24 @ 22:08:18
Postat av: MADDE

Haha, skulle inte säga nej till något av dom. Var tydligen bara något jag hade sagt där på morgonkvisten när det var dags att sova :) Johann citerar det nu så jag gör väl också det då :D

2008-06-24 @ 22:17:01
URL: http://lookahead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0