Snälla, bygg en husvagnsfil!

I dag fick jag inte kära bussen utan fick köra en liten lastbilen åt Lasertool istället. Gick det också, skönt med AC och CD, dock var båda högtalarna spräckta men det har man ju vant sig vid nu. Nu kunde man slappna när man hade åkte där en gång innan. Sett massor av gamla bilar som vart ute och ett gäng veteranmotorcyklar så vet inte om det har vart någon veteranträff någonstanns. Jag tutade i alla fall på nästan alla, och alla tutade tillbaka :) Annat som hänt var att jag såg ett ensamt rådjursben utan någon kropp, en överkörd skunk (annars var det en väldigt stor och missfärgad ekorre eller korsning mellan katt/grävling), blev omkörd av en moppe när jag själv låg i 110, och det var ingen lätt motorcykel eller cross utan en moppe, sett clowner som ville ha lift och en båtbil. Åkte också igenom världens trollskog nu när jag kom den rätta vägen. FULLT med stenar som låg på varandra och utklädda till troll. Jag höll på att sluta i diket bara för jag blev så imponerad av dom som lagt allt det jobbet att bygga alla längstmed vägen i någon km. ÖVERALLT var dom verkligen, som trollskogen i Bamse.

I fredags bestämde jag mig för att jag skulle bada i Sveriges 4 största sjöar och tänkte jag göra idag. Var bara det att regnet öste ner hela vägen, och så tänkte jag att det är ju roligare om man delar upp det lite. Så jag var ute i regnet och toplessbadade i Hjälmaren vid bron. En sjö struken från listan i alla fall! Precis när jag kom upp igen så slutade det att regna och för första gången under dagen kom solen fram! Så jag satt och åt min mat där på den lilla stranplatsen som jag letade fram från vägparkeringen. Hittade några stenar när jag gick och strosade längstmed vattnet också. En av dom verkligen glimmade i solen, precis som vattnet där ute under linbanan. Hittade två glasstenar också, så plockade med mig dom. Något jag alltid har hållt på med, ta med stenar från platser.



Värnen
Vättern
Mälaren
Hjälmaren








King of the Road

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0