Framtiden i 5 punkter

Du slänger bort en fin karriär.
Se på dig själv. Ska man se ut sådär?

Livet går fort, tänk på vad du gör.




Idag har varit en sådan dag då jag verkligen har funderat på vad som behöver ske.
Vart hittar man svaren?


1. Plugga vidare. Känns bara fel, fel, fel, men är ett alternativ.
2. Jobba i travstallet i Gusum, hyra boxplats till Revie hos Toste och bo någonstanns mellan Viken och Ringarum.
3. Ta erbjudandet om att börja massera i Stockholm som egen företagare.
4. Flytta någonstanns inom landets gränser och starta upp något eget.
5. Flytta någonstanns utanför landets gränser och starta upp något eget.


Just nu känns alternativ nr 2 mest troligt. Ska höra om jobb där, för jobba här hemma har jag insett efter de senaste dagarna inte är något bra alternativ. Det kommer inte att funka. Men vet att Heidi ska sluta där i alla fall, och eftersom de var nöjda med mig sist och jag kan rutinerna tror jag inte att det är helt omöjligt. I sånna fall så skulle jag ju få min lön och kunna betala en hyra och stallplats för Revie någonstanns. Min ekonomi kommer bli stram som ett par thigts i stl. 30. Men vad spelar det för roll? Okej, jag är faktist verkligen så desperat som det ser ut..
Men det här kommer funka, det kommer gå! Eller hur?

Drömmarna att få komma ut i världen; se, känna och uppleva ser ut att få vänta ett tag. Pengarna på banken får stilla vänta, men när tiden är inne så är det bara att ge sig iväg. Jag hoppas att den stunden är inne om en snar framtid. För då kommer INGET hålla tillbaka mig.

Uppmuntrande kommentarer tack!

"Madde - det låter verkligen superbra!
Det löser sig alltid. Jag tror på dig!"

Kommentarer
Postat av: amanda

Madde - det låter verkligen superbra!

Det löser sig alltid. Jag tror på dig!

2008-06-25 @ 20:52:38
Postat av: Henrik Lindmark

säg vilken av dom 3 frisyrerna på min blogg du tycker jag borde klippa imorgon :P

2008-06-25 @ 20:52:44
URL: http://livetsomhenke.blogg.se/
Postat av: Alexandra

När jag va i din ålder (som om jag är jättegammal nu ;)) hade jag INGEN aning om nånting... Planera INTE! Bara följ strömmen... Jag har nu valt att utbilda mig till något som inte ens fanns som ett alternativ när jag tog studenten! Allt ordnar sig med tiden. Och inget blir som man trodde =) Ta det lugnt. Du är ung! Hela livet framför dig (och mig med för den delen)

2008-06-25 @ 20:53:08
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0