Movie night

Blev spontan filmkväll med Linis och Johanna idag. Kom inte ihåg vad filmen hette (som vanligt), men den var rolig : ) Blev dock mycket prat emellanåt så tog ett tag innan man kom in i den helt. Bra tjejjer det, hoppas verkligen vi fortsätter hålla ihop! Har insett att man verkligen har slutat skolan och att det inte finns någon "klass" längre. Tråkigt, tyckte om våran klass väldigt mycket. Alla törs jag mig nog på att skriva, mer eller mindre. Det skulle ha kunnat blivit riktigt bra, men det var faktist ganska bra på riktigt. Tror jag i alla fall.

Första veckan nu hade jag ju tänkt vara ledig. Idag tog ketchupen slut till makaronerna och jag insåg att jag måste ha pengar. Om jag inte vill fortsätta att äta bara makaroner utan någonting till. Det är faktist väldigt äckligt. Det är som att äta överkokta morötter utan smak och så får det konsistensen som jag minns från köttet - det bara växer i mun. Fick ju inte detdär jobbet med att pendelköra skrotet sedan.. Det var riktigt tråkigt för jag hade ju räknat med dom pengarna. Men fixade ett snabbjobb över dagen idag i stallet och fick ihop lite i alla fall. Sedan det roligaste av allt; jag har fått jobb. Och ni kan inte föreställa er vad!

Min pappas farbror Alf, som delar mina idolplatser med Robin, han stannade och erbjöd mig jobb idag! Skulle köra budbuss runtom inom Sverige. Vissa korta resor till Norrköping och Eskilstuna, men även längre uppåt till Norr. De skulle till Spanien nästa vecka nu och då skulle jag få sköta alla körningar och även fortsätta om jag var intresserad. Så jag ska sitta och roadtrippa runt i Sverige, pilotglasögon, sova i en hängmatta, McDrive och redbull för hela slanten.
JAG
haha, jag kommer verkligen gillat!

Jag som slutade skolan utan ett enda sommarjobb. Alla nästintill idiotförklarade mig och påstod att jag inte skulle hitta något. Nu har jag budbilskörning, jobb i två olika stall och ett spa som skriker efter massörer. Bara att välja och vraka : ) Jag kommer slita ut mig, men samtidigt smårik och komma härifrån. Jyppi! :D

Imorrn ska jag upp kl 05.00 och åka till Mantorp med två hästar för att köra ett pass med dom på banan. Prillan och Revie. Jobbigt men roligt. Sen en introduktion och ev körning till Norrköping för att känna på jobbet. Då hoppas jag att jag har fått ihop pengar til både mat och midsommar.
Midsommar föresten, tycker att folk kan dra sig ut till Ekön! Kommer bli skoj om det kommer bra folk. Jag har inget bättre på tapeten så jag åker väl dit. Hoppas att den nya väderprognosen om fint väder håller i sig bara!


Nu är klockan alltför sent - jag kommer vara totaldöd imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0