Djupet - över ytan

I tried to be someone else
But nothing seemed to change
I know now, this is who I really am inside
Finally found myself
Fighting for a chance
I know now, this is who I really am.


Bror och jag snodde bilen och for till Viken och köpte godis förut. Väldigt roligt och gott. Lite olovlig övningskörning från passagerarsätet blev det också, vilket inte var sådan lätt nöt att knäcka som han trodde :) I alla fall så hittade jag min gammal skiva från 30STM i pappas bil som jag inte har lyssnat på hur länge som helst. Blir alltid ledsen och skönt arg när jag hör den musiken, tyvärr brukar det inte vilja ge med sig sedan. Är nog egentligen inte alls min "stil", men så fina texter och känsla. Good shit!

Är det inte skönt när saker och ting återgår till så det ska vara? Livet återgår till dess vanliga inrutade vardag och allt flyter på som vanligt. Vanligt. Inget utstickande, pirrande och annorlunda. Ibland är nog det bästa att saker och ting sker som de gör. Ödet som vägleder oss. Försöka radera och skaka av sig. Ibland funkar det med att bara stoppa undan det. Djupt långt in inombords. Men hur djupt man än begravet det så finns det samtidigt på ytan. Som ett flöte, som stiger upp direkt det hamnar under vattenytant.
Som ett flöte.

"Såren på ryggen från hans kniv var fortfarande allvarliga och det skulle dröjja länge innan de skulle läka igen.
Hon kände inget.
Hon kände allt"

Jag behöver börja jobba eller något nu! Att bara sitta hemma som jag gjort domhär sista dagarna sliter ut mig! Inte göra något aktivt utan istället så snurrar hjärnan konstant. Ska ringa upp till Sandvik i alla fall och sedan fick jag tips om att jobbet jag hade i Gusum förut skulle bli ledigt igen! Det var ju väldigt jobbigt och man fick alltid jobba över utan ersättning, men några dagar i veckan kanske och sedan Sandvik ibland skulle ju bli perfekt. Fick förfrågan om att sommarjobba i stallet också, men tror jag tackar nej till det. Några dagar i veckan där också kanske, men inte mer. Måste ut och få kontakter.

Vill börja ha en avslutning på inläggen. Hej-då-dåre eller Pusshej - vegopastej är utslitna.
Tips på något nytt?

Maddes humor- Love hurts var på trött flumhumör så är det superskoj! :D


Patricks humor- ehh? sjukt enligt mig :S


Ja, vi är väldigt rastlösa! Städat rummen, garaget, cykla bakhjul, moppetrip, tränat 2000 ggr och tittat på minst lika många youtube-klipp.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej jag är typ lika rastlös som du, borde träffas ngn dag och tråka ut varandra!



2008-06-15 @ 15:51:27
URL: http://turnaround.blogg.se/
Postat av: MADDE

Det tycker jag verkligen att vi måste göra! :)

2008-06-15 @ 16:34:35
URL: http://lookahead.blogg.se/
Postat av: Maria

Gillar Patricks humor bäst då ;) Hello Madeléne, vi räknar me dig till V-by och hippieresa! Måste höras av =)

2008-06-15 @ 20:41:41
URL: http://mariaanderssonmotorsport.se
Postat av: MADDE

NEJ :O Den är otäck!

Jag är med på både race och resa!

2008-06-15 @ 21:19:45
URL: http://lookahead.blogg.se/
Postat av: Maria

Wiiee :D:D de blir super! Du vill bo med Mandie å mig i tält?

2008-06-15 @ 21:32:15
URL: http://mariaanderssonmotorsport.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0