You should be happy just to be alive

I dag fick jag köra in till Linköping för att köra Patrick och en kompis till han skulle till Biltema. Skoj att sitta och åka bil hela dagen och vandra runt bland massa människor, varm och stressigt och massor med folk. Men hoppas på att få yttligare en fin dag imorgon så man kan få vara lite ute i fina vädret. Jag kom över lite billiga skivor och fodral, batterier till kameran också. Så helt i onödan var det ju inte.

I går gick tiden till att bekräfta högskola ut. Jag gjorde det inte och fick lite panik över det igår natt sedan. Om saker inte skulle gå som man vill och har tänkt sig, och om man kommer ångra sig då? Men nej, inte plugga vidare. Det har jag ju bestämt. Men nu är det definitivt.

Har inget att skriva direkt. Mitt liv är händelselöst och tråkigt. Saknar Hugoskvällarna när man träffade på Vikenbor och alla runtomkring. Saknar hela sista terminen minus skolsakerna. Bra folk, men som man inte umgås med längre. Får ta tag i det!
Håller på med att rensa musik på datorn och därför kommer dessa youtube-klipp upp. Låtarna jag lyssnar på just då som jag vill dela med mig av, oftast är dom bra enligt mig i alla fall :) Tycker själv att det är roligare att läsa om man kan lyssna på något samtidigt också.

Nu ska jag ta den obligatoriska cykelturen. Känns ganska oinspererande, men inte alltför mycke. Det börjar svalna av och får passa på att stanna till vid sjön. Just ja, köpte en riktig fet och stor kärringsadel idag också! Kommer bli mycket bättre än den gamla stenhårda spruckna som är på nu.



"And just because you just don't feel like coming home
doesn't mean that you'll never arrive"



23.30 - Hemkommen nu efter cyklingen. Känns skönt, bara att jag tog den långa svängen så kom inte förbi sjön så blev heller inget bad. Men kan i alla fall uppdatera om något :) Det var nu på hemvägen som det hände en grej. Var ju skapligt mörkt ute och jag kommer och trampar som en tok igenom kurvan och kommer sedan ut på en raka. Långt där framme ser jag något.. Kommer närmare och kan snart konstatera att det är en människa som går mitt i vägen.

En senil gamling som har rymt hemifrån, fullegubbe, mördare, tysk våltäcksman.. Jag lovar, när jag väl hade kommit fram hade jag mängder med perfekta historier och utklurade lösningar för att överleva. Men jag närmar mig och saktar ner lite för att se om personen vill något. Ser då hur den håller något blänkande i handen och eftersom jag kan se en bil längre fram så antar jag att det är nycklarna. Mannen börjar prata så jag stannar för att lyssna och då helt plötsligt så drar han omkull cykeln och då ser jag att det egentligen är en fickkniv som han håller i!!

Snacka om att jag blev paff! Inte rädd, bara otroligt förvånad.. Han var så liten och såg inte alls hotfull ut. Mest nervös och han ville ha mina värdesaker. Jag var verkligen totalt lugn och eftersom han verkade så nervös så vart det hela pinsamt på ett komiskt vis. Jag svarade att jag brukade inte ta med mig sakerna på träningsrundan, men jag hade en 40 år gammal cykel om han ville ha. Han visste nog inte vad han skulle svara och blev istället hotfull och växte några cm under det stigande falskt intalade självförtroendet.

Okej, lite spänning fick ni i alla fall där hoppas jag. Men tyvärr, mitt liv är lika tråkigt som vanligt. Om vi backar tillbaka lite så var det såhär istället, men något hände ju i alla fall. Jag närmade mig som sagt personen och ser bilen längre fram, så långt var rätt. Men var en som körde flyttlass och transporten hade hoppat av draget. Stackarn var döstressad ifall det skulle komma bilar så han stod på vägen och skulle stoppa trafiken istället för att fixa problemet. Jag lugnade honom med att detta inte var rätta platsen för rusningstrafik.

Han skulle först försöka lyfta upp transporten igen, vilket självklart var totalt omöjligt. Jag undrade om han inte hade någon domkraft eller något för combin var verkligen full med massa "bra-ha-saker". Han hittade en och problemet var löst på någon minut. Vissa är riktiga smartskallar! Men lite konstigt med en som kör flyttlass klockan 11 på kvällen. Tänk om det var någon som gjort inbrott i en stuga eller något :O Så nervös, stressad, korttänkt och inte bekant med området. Lite skumt, men då kan jag ju i alla fall identifiera en inbrottstjuv.
Madde-Polis

Kommentarer
Postat av: linda

Hah, ibland är du så skön ;) gillade den påhittade varianten mer, om jag ska vara ärlig.

2008-07-30 @ 20:32:30
Postat av: L.

Hörru, om du kanske eventuellt skulle få för dig att gratta mig på födelsedagen ;) så får du gärna göra det med en cd med Maddemusik. :) bara så du vet, en allmän och totalt onödig upplysning. kram på dig

2008-07-30 @ 20:45:18
Postat av: MADDE

Hah, vill ju inte tråka ut er helt med mitt liv :)

Men det kanske det blir då, tror du skulle behöva bli lite avvänjd från din Kent-mani! ;)

2008-08-02 @ 15:21:28
URL: http://lookahead.blogg.se/
Postat av: amanda

jag skulle också kunna tänka mig en sådan skiva

2008-08-02 @ 23:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0