VIS igen - Lördag

Dom andra har lagt massor med tid på att skriva ner allt det roliga som hände. Tyvärr har jag all tid i världen, men ingen ork att spendera den. Ni som inte var där är det ju inte lika roligt för eftersom ni inte förstår. Kanske drar lite snabbt senare, men här kommer i alla fall mera kopierade bilder (Lisas):


Pocahontas, Bella


Cicci, Lina


Carro, Lisa


Linis


Har letat reda på mina skor under bordet och precis hoppat upp i stolen igen, därför flätan sitter på sniskan.


Mymlan go´s crazy :)


Matilda


Okej, jag tänker skriva om vad som hände på lördagen, som trotts allt var den bästa dagen enligt mig. Jag kände mig inte speciellt pigg någon av dagarna, men lördagen var jag endå piggast efter ha sovit hela dagen i utestolen med en kudde och sovsäck. Krävande med 8 girls och all deras packning på 40 kvm ibland ;)

Morgonen börjar i alla fall med att vakna på soffan som jag och Isa paxade för natten. På golvet ligger Matilda på soffans kuddar och Lisa, Cicci och Bella på en madrass medans resten delar på sängen. Vi och packningen täcker upp HELA golvytan i det lilla vardagsrummet. "Värre än Hultsfred" eller vad det var Mårten sa. Mårten är alltså han vi lånade lägenheten av. Någon Lina känner, men han och jag kom fram till att vi hade träffats för 10 år sen. Otrevlig händelse, och jag kunde inte släppa det sen utan tänkte på det under natten. Praktist taget kan man säga att han troligen räddade mitt liv. Men inget vi ska gå in på nu.

Sen så drar tjejjerna iväg på frukost medans Lina och jag stannar kvar och även stadspojkarna trillar in. Lina kidnappar sin pojk och jag stökar omkring i hela Mårtens kök och fixar ihop lite frukost (ja, jag fick göra det). Efter några mackor, knäcken och mjölk så lägger jag mig alltså i min egenbyggda säng av två utestolar med kudde och sovsäck och sover resten förmiddagen.

Sen så släpper oroskänslan som hade växt under natten, och vi är några som går ner en sväng på stan och köper även "lunch". Min bestod av Loka och kanelgifflar. Tillbaka till Mårten där det börjas fixa igen. Jag kidnappar yttligare några mackor och snart är vi igång med "jag har aldrig". Mycket som kom fram där! ;)

Sen så drar vi vidare ner till staden. Vi skulle först till samma ställe som kvällen innan, men där var det tydligen 23, så vi går vidare till ett annat ställe. Där blir det dansdansdans! Efter ett tag så går jag, Lina, Matilda, Carro, Jimmy och Cicci ner till McD. En väldigt god McFish för min del blev det. Lina fick dock inte allt hon skulle på sin burger så Carro greppar den och går fram till kassan och får yttligare en. Lite kidnappning av mat från bordet intill och snart är vi redo att återgå till dansandet. Då får vi syn på två som sitter med 10 burgare för sig själva. Matilda och Carro tar tag i saker igen och får kvittot, går sedan till kassan och påstår att de bara fick 8 av sina 10 beställda burgare. Dom får då 2 till och mätta, nöjda och glada vandrar vi tillbaka.

Yttligare partaj, sedan tecuilarace. Sen var det klart, ut och ser Luis där. Vi står ett tag och disskuterar efterfest och precis som alltid upptäcker jag att jag har sprungit ifrån alla andra. Kommer ifatt Carro och Lina sen i alla fall och vi vandrar hemåt med någon stockholmare. Vi blir dels utnämnda till Västerviks snyggaste brudar och lovade jobb i storstan.

Annat som hände var blodbad, roliga barhändelse, VIP-imitationen, Linas nattliga äventyr och massa annat.



Tack för denna helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0