Blod, svett och tårar

Hej igen, skulle bara tala om att jag typ lever. Febern har lagt sig men det känns fortfarande som man skulle behöva borra ett hål i skallen för att lätta på trycket där inne. Igår åt jag mat för första gången på två dagar, pasta och qornfärs. Så otroligt gudomligt gott var det!

I dag väntar den värsta dagen på hela året; höskörden. Vi är inte speciellt uppdaterade med maskiner som sköter jobbet, utan nu ska det handlastas massor ton av hö. Mitt i solgastet blir det att man jobbar, så man vill bara gå i kortbyxor och bikiniöverdel. Men gör man det så kommer man vara totalt rödprickig de följande dagarna och det kliar ju som nyponpulver. Så blir att dra på sig joggingbyxor och långarmat och bara ta det som det är. Ögonen kommer bli rödirriterade av allt damm och småskit, och håret kommer dröjja flera tvättar innan man fått loss alla småstrån. Patrick drog iväg med moppen igår på "moppesemester" med några andra, så han lyckades ju smita iväg.
Jag lovar, höskörden är inget roligt släktdrama som i Bullerbyn. Det är bara blod, svett och tårar.

Men ikväll måste jag uppdatera mig vad som väntar nu på fredag och lördag!
Bara jag överlever idag så är jag laddad :)

Kommentarer
Postat av: Louise

OMG!

Jag kommer ihåg den tiden då man var illa tvungen att hjälpa till att lasta all hö!

Det var ingen trevlig historia.

Hoppas det går bra för dig.

2008-07-04 @ 00:40:56
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Amanda

Oj vad jag känner igen mig. Är så lycklig över att vi har inplastade ensilagebalar som måste köras med trakror numera :D Du får höra av dig om helgen, är laddad om jag får va med och leka!

2008-07-04 @ 07:30:34
URL: http://turnaround.blogg.se/
Postat av: MADDE

Skönt för er att slippa det nu :) Men nu är det över!

2008-07-06 @ 22:17:19
URL: http://lookahead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0