Upp på skidorna igen

Det verkar som att sommaren inte ger upp än på ett tag i alla fall. Och det tycker vi om! Även om jag inte är någon sommarälskare så tycker jag att det ska vara soligt och varmt då det ska vara det, alltså nu på sommaren. Jag har vart ute och cyklat en sväng och lindrigt talat så strömmar svetten nu efteråt. Men under tiden när jag cyklade så fläcktade det och var riktigt skönt. Den där 30 år gammla cykeln rullar faktist bra!

Nu ska jag ner till Viken snart och köpa en dunk bränste till båten. Med tanke på att alla visste att jag skulle ner i förmidags, men ingen sa något om det så känns det som en skapligt onödig extraresa. Men, båten ska i sjön nu och för första gången på 2 år ska jag upp på skidorna igen! Efter att vi sålde den förra båten så har det inte blivit av, och nu har pappa som sagt byggt en egen och det är dags igen! Garanterat kommer jag inte komma upp alls på dom längre bara för att jag är så förväntansfull nu..



Blir att ta tag i "Bad-dagen" nu när båten kommer i och om allt funkar som det ska!



Precis hemkommen nu och klockan är strax 23.00. Skidorna gick galant och denna lyckokick var efterlängtad. Andrenalinet som bara far igenom kroppen när man laddar för ett hopp över vågerna, farten, ALLT.
Jag älskar andernalinkickar!

Men lite tråk också, precis när jag får av mig ena skidan och ska åka på en så slår pappa av farten och åker sakta. Om man står på två skidor blir det en spännande och JOBBIG utmaning då skidorna halv-om-halv nästintill åker under vattenytan istället. Benen och armarna jobbar för balansen och för att hålla en uppe och blir riktigt trötta. Men, kommer man istället på en skida så har du inte denna jämt utspridda vikten och möjligheten att balansera. Han visste inte att jag hade släppt ena skidan och följden blev att jag slog runt på något lustigt sätt. Nu har jag en början på ett smickrande blåmärke som täcker nästintill hela högra smalbenet i blå/röd/lila toner. Underbart vackert med alla dessa färger. Dessutom så är högerfoten stukad tror jag. Gör inihelvete ont i alla fall när jag rör den. Har hänt förut så den har väl lättare att dra på sig yttligare stukningar. Aj på det. Nu är jag arg och tycker synd om mig själv.

Imorrn är det torsdag, och torsdag betyder fara till Mantorp, och fara till Mp betyder att alarmet ringer klockan 05.00.
Jag ogillar skarpt torsdagsmornar.
Dessutom måste jag bara tillägga att Dogge är min stora idol! Så himla skön person :)


Kommentarer
Postat av: Louise

M.Y.C.K.E.T :P

2008-07-24 @ 22:05:42
Postat av: amanda

måste komma och testa ifall jag kommer upp nu!!

2008-07-27 @ 10:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0