Kantzy back

Så stavar mam "kan inte se bakåt" på engelska.
Hah, vissa är sämre än jag på det!


I dag har jag inte gjort mycket. Försov mig 2 timmar imorse utan att någon reagerade, så varit "sjuk" idag. Gått hemma och drällt. Lyssnat musik, läst och äntligen fixat beställningen. Är otroligt godissugen, men som vanligt finns det inget i någon sockerväg här hemma. Hittade chips på Patricks rum förut som smakade väldigt gott dock. Sista dagarna har jag mer eller mindre varit bosatt inne hos Patrick. Äntligen har jag fri tillgång till en av datorerna som nu känns som min. Jag har tom kommit över den gamla slitna, trasiga med väldigt sköna mjuka stolen.

Här sitter vi vid varsin dator och spelar musik. Patrick spelar öppet och jag sitter med lurar för att stänga ute det andra oljudet. Men sista tiden har blivit lite förändringar, eller vi kan faktist dela lite musik. Han börjar släppa fjortismusiken och idag spelar han bättre musik. Jag tror jag börjar få ordning på grabben :) Sedan rymde han ju iväg på liten moppetripp, skulle vara typsikt mig men verkligen inte han. Han börjar ta upp att bli veg, även om han aldrig kommer bli det så tror jag mam och pap börjar bli oroliga för utvecklingen. Kläderna börjar ta lite annorlunda form, attityden och hela han.

Igår var jag i Mantorp med Prillan. Hon skulle springa ett kval för att börja tävla. Det är det lilla med avgörande steget. Jag skulle själv värma henne, och eftersom det var första gången jag skulle göra det var jag lite nervös. Allt som hon såg var monster som ville äta upp henne, hon hoppade omkring och var hur pigg som helst. När det äntligen var över och vi kom in in stallet så bara skakade min armar av trötthet, men jag är väldigt glad att jag gjorde det! Själva loppet sedan så var hon jätteduktig och kunde inte ha gjort något bättre.

Igentligen är det konstigt att jag som ska vara emot så mycket håller på med trav. Men jag vill bara säga det att det blir inte hemskare än vad man gör det till. Många har fel syn på trav, och jag kan lova er att det kan vara humanare än all annan hästsport. Typ i alla fall. Det är inte bara ett spel om pengar där hästarna blir sedda som speltillbehör, eller visst, rötägg finns alltid, men nej. Det är inte så.
Jag spelade igår i alla fall, tror inte hästarna lider mer av det. Gick + med 63 kroner i alla fall :) Första gången som jag spelade på något så det var ju skoj! Men efter ha köpt mat och dricka till det så fanns det bara 15 kr kvar då, men annars hade jag ju legat back istället.

Nu börjar det dra ihop sig för VIS också! Ska bli skoj, måste börja organiseras och allt. Hoppas på att få plats i någon annans bil, annars så får väl Guldbilen ut och rulla om det inte finns andra som har bilar. Då måste jag tanka, och den tanken ger mig nästan lite panik. Vet inte hur många månader det är sedan förra tanken, men det är ju så tråkigt att lägga pengar på sådant! Så nu är det moped eller cykel som gäller för min del. Igår på fm så cyklade jag ut till Babzan, 1.5 mil på grusvägen till Öndal - mina vader var alltså slutpumpade efter det. Nästa gång ska jag ta astfalsvägen istället, även om det blir några fler km så är det i alla fall skapligt plant till skillnad mot dessa mördarbackar på cykel utan växlar.

Mellan 23-00 har jag varit ute och vandrat runt i skogen nu. Dimmit och blött, men såg 4 harar och 2 möss i alla fall. Rensade huvudet och fick lite motion. Nu ska jag läsa lite och sedan sova! Blivit alldeles för lite sömn och kommer bli det i natt också. Jobbigt imorgon, men skönt för tillfället.

Kommentarer
Postat av: marie

Hej, vad gör du?

2008-07-09 @ 00:11:18
URL: http://marresbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0