Ett dygn bland dom andra trollen

I går så packade jag vandringsväskan, drog på mig kängorna och stack ut i skogen. Klättrade upp på Kattklint, Knappekullas högsta berg och bosatte mig där. Fixade eld och vindskydd och satt sedan där och grillade, kollade på ett gäng vildsvin och några rådjur, eller om det nu var hjort. Sedan satt jag och åt, läste och sedan så småningom försökte sova. Självklart skulle jag få med mig en trasig sovsäck och myrorna och myggen kunde därför inte låta bli mig. Klockan 3 insåg jag att jag inte skulle kunna somna och tog därför mitt pick och pack och med mobilen som lyse så halvt om halvt gick/kröp/rullade jag nerför igen.

Sen så traskade jag hemåt med fullmånen som lös upp min väg. Klockan 4.30 var jag hemmavidd (Knappekulla är stort om man räknar med all terrängen). Ville inte gå in eftersom det skulle ses som ett nederlag, så kröp upp på logen och sov där i höt till klockan 12.00 idag. Vandrade då vidare in i skogen igen för att göra eld och laga lunch. Läste lite till och knallade sedan hem på eftermiddagen. Det jobbiga är att jag kommit på att jag glömde yxan uppe på berget..

Sen så klippte jag Patrick. Första gången jag klipper någon och så ska det vara en kille som är mycket svårare. Han var väldigt osäker om jag skulle få görat, men sen så blev det så i alla fall. Väldigt hackit och lite ojämt, men kortare är det i alla fall. Hah, han har inte sagt speciellt mycket än ett "tack.. tror jag". Men han överdriver nog bara måste jag säga, jag blev nöjd i alla fall :) Ser värre ut än vad det är när det är blött håret fortfarande.

Precis pratat med Fredrik nu som höll på att cykla hemåt. Många av orden var svårtydda och det lät allvarligt som han höll på att få ett slaganfall av något slag ;) Haha. Johanna är i alla fall inbokad på Fridas 20 års fest nu och ska ringa henne imorrn om det. Blev garranterad att det skulle vara "tidernas fest", så blir att ta tag och se till att man är ledig då! Skoj :)



Sann Trollflicka.


Kommentarer
Postat av: Louise

Jag ska oxå till Frida. :D

Kul att träffa er igen! Spännande trip du hade i skogen. ;)

2008-07-22 @ 14:34:26
Postat av: MADDE

Åhh va skoj att ses igen!! :D

2008-07-22 @ 17:34:16
URL: http://lookahead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0