Kanebålfestivalen

Årets skabb 2008. Så känner jag mig just nu. Det igår tuperade håret består idag av tjocka korvar av tovor. Som alltis när jag dricker så får jag finfina finnar dagen efter. Tött, sliten, varm och allmänt ofräsch.



Fredag
Sover länge på morgonen.
Lyfter 12 ton i form av höbalar.
Åker och badar, gör den nu kända rakningen i sjön.
Superlena ben, tips till allmänheten.
Stora klädbekymmer. Kortbyxer med känsla av pyjamas.
Kommer ner alltför sent till Viken.
Hinner komma förbi hemma hos Bella en stund innan det bar vidare ner till Viken.
Träffar många man inte sett på länge.
Åker virvelvinden med Johanna, Jimmy och Josse.
Davidssons, 100 spän.
Nykter.
Mycket folk.
Ser Bobbo fullare än vad jag någonsin sett.
Går hem till mormor.
Sover på sticksiga bruna soffan.

Lördag
Vaknar 8.00 och håller på att dö av värmeslag.
Öppnar altandörren och somnar efter ett tag till igen.
Vaknar och lagar pasta och brunsås, mormor är hos morfar. Ingen service.
Går till Loviseberg och hämtar bilen.
Åker hem.
Pappa och Micke ska lägga i båten i Valdmarsviken för testkörning.
Jag följer med.
Ska gå av vid Grännes hos Lina, men blir medtvingad på en "liten" testtur.
Åker till Gryt. Kommer tillbaka till Viken.
Åter pizza med Amanda, Bobbo och Johann.
Kollar på tåget.
Följer med Johann och Paco-maco för att hämta en väska hos Bobbo.
Börjar gå hem.
Mamma plockar upp mig vid Gållösa.
Åker hem.
Duschar, byter om.
Ner till Lina och Carro.
Försöker på en fickparkering men inser att Guldbilen är för lång.
Lina borstar mitt hår, klipper av 15 cm och gör en indianfläta i pannan på mig.
Åker till Bella ikväll igen.
Dricker.
Går till Davidssons.
Ännu mera personer, gick under namnet Poccahontas.
Går hem med Issa och Johann till Perkas.
Forsätter mot mormor när en bakom börjar ropa.
Ignorerar han, forsätter gå.
Han springer ifatt. Otrevlig. Jag blev förbannad. Han också.
Slutade med att jag vek in på en gata bland hyreshusen, han följer efter.
Jag springer. Tur att jag var barfota.
Sprang, sprang och sprang. Han kunde inte haka på speciellt länge trotts allt.
Värsta omvägen, men kommer fram tillslut. Då står samma person ute vid porten.
Energisamling.
Springer upp, låser in mig.
Bäddar ner mig.
Sött nattsamtal. Tack.
Sover på sticksiga bruna soffan.




Har insett en sak. Viktig sak. Måste se till att finna det.
Nere i humör nu, hej då på ett tag framöver. Måste få känslan av att vara del av något bra.

Kommentarer
Postat av: amanda

en vanlig vikenhelg. tror nog inte jag missade speciellt mycket som inte kom i år, men du missade verkligen mycket med att strunta i arvika!

2008-07-07 @ 13:36:40
Postat av: Mary

Magisk sjö att raka benen i? Behöver ett mirakel efter senaste vaxningen..

2008-07-07 @ 20:52:19
Postat av: MADDE - amanda

Lovar, det var DU som missade i år ;)

2008-07-07 @ 22:12:47
URL: http://lookahead.blogg.se/
Postat av: MADDE - Mary

Tror inte att det ligger något magiskt bakom, bara vanligt sjövatten gjorde nog susen ;)

2008-07-07 @ 22:14:06
URL: http://lookahead.blogg.se/
Postat av: Johann

tur att du kan springa så snabbt!



Vsg ;)

2008-07-07 @ 22:49:27
Postat av: MADDE

Hah, precis! Han hade ju ingen chans mot mig. TUR bara att jag tog av mig högklackarna innan!



:) Det gjorde mig väldigt glad!!

2008-07-08 @ 11:44:23
URL: http://lookahead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0