-_-'

Skrev ett inlägg i gårkväll där jag typ lovade att jag skulle sitta uppe hela natten och klämma fram ett inlägg. Det gjorde jag inte. Gick och la mig vid 11 eller något efter ett samtal med Sörpingsborna där jag tyvärr bara uppfattade hälften av vad ni sa :) Synd att jag inte visste, hade gärna hänkat med för ni verkade minst sagt ha kul! Sedan gick jag upp sådär halvskapligt imorse vid 7 draget och hittar då min far och hans bror som är och hälsar på, fortfarande sittandes vid matbordet och prata. Där hade dom suttit hela natten. Sen gick dom väl och la sig i 3 timmar och påbörjade sedan frukosten med en återställare.
Herregud.

 

Vid jul nu så har jag funderat lite. Eller, jag är fortfarande samma person så jag funderar väl aldrig lite kan man väl säga. Utan jag har nog funderat ganska mycket. I alla fall så är jag skapligt trött på hur allt ser ut och är. Så jag har hört mig för lite. Skrev i förra inlägget att jag hade kanske jobb i USA och det reagerade tydligen ingen på vilket jag hade hoppats skulle göra alla supernyfikna. Men så är det, jag vet en som jobbar där och hon säger att hon har inga problem att fixa ett jobb till mig när som. Eftersom jag typ har haft lite åldersnojja detta år för att jag känner att såhär skulle verkligen inte saker bli och jag är rädd för att jag kommer se tillbaka på mitt liv och ångra att det slutade så. För görs inget kommer jag snart vara 40 år och då ha sökt till "Bonde söker fru" dom senste 20 åren utan resultat. Det är typ min mardröm, och det känns som om jag varje dag är ett steg närmare.


Så då bestämde jag mig för detta. En prioritetslista kan man väl säga.

1.) Hitta någon att hålla i hand med. Hittas det innan nästa jul så stryks alla andra punkter. För då har jag fått det jag vill ha, fast det kanske är det som känns som det mest avlägsna.
Sen ska vi resa runt i världen, åka upp till norr och Norge och åka kälke efter hundspann, åka scooter jämsides med en flock vargar, vidare till asien, ner till varmländerna, upp till Europa och åka i bergsskedjorna, bestiga Mount Everest, ner till varma länderna igen, eller innan det måste vi bara till Irland! Drömlandet efter Norge. Sedan vidare till nästa drömland; Amerika. Se Grand Canyon och allt det, flyga över till Ryssland och sedan pallra oss hem till Sverige eller nått igen. Mitt liv skulle verkligen vara perfekt just där och då när det väl kommer. Om det någonsin blir mer än en (många) drömmar.

 

2.) Ge till behövande. Hittas ingen att hålla hand med tills nästa jul så tänker jag ge upp eller nått. Då får jag väl vidga mina vyer. Om nästa jul ser ut som nu så kommer jag sattsa på nästa uttagning till lumpen. Jag ska klara det och nå dom bästa resultaten bland tjejjerna. Sedan så åker jag ut och ger mat, sjukvård och allt sådant till behövande i Kongo och liknande länder. Jag kommer uppleva allt som man inte vill uppleva, brytas ner totalt inombords, förlora tron på allt, fast ändå känna att jag har presterat och gjort något för någon annan. Tillfredställa tanken på att man lyckades med något i livet ungefär.

 

3.) Fly. Om jag överlever det så kommer jag dra till USA eller Kanada och ta några ströjobb. Sedan får man se vad som händer. Kanske hittar man lyckan under vägen, annars kanske man återvänder tillbaka och ger ett nytt försök eller nått. Om inte så tänker jag allvarligt isolera mig från allt och alla och sitta som en gamal galen kärring långt ute i ingenstanns.

Nästa jul eller nästnästa. Något av det, beror på hur det blir med jobbet jag har ju, lägenhet, djur och allt. Men allvarligt efter år 2010 så blir det så om saker och ting ser ut som det gör idag.


Då sticker jag.


Kommentarer
Postat av: Mary

En återställare.. haha usch det var det minsta jag behövde imorse =)

2008-12-27 @ 16:11:58
URL: http://thewaythingsare.blogg.se/
Postat av: Mandie

HEY! Vi kom på ungefär samtidigt som vi ringde att du borde ha följt med! Bajs asså att vi inte tänkte på det tidigare. Men nästa gång så. Du fatta inte hälften av vad vi sa, jag minns i ärlighetens namn inte ett skvatt av vad vi sa så vi kan ju lämna det bakom oss....

2008-12-28 @ 01:47:01
URL: http://turnaround.blogg.se/
Postat av: Mary

Hello! Vad händer nyår?

2008-12-29 @ 17:43:27
URL: http://thewaythingsare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0