In The Sun

Ledsen för att det har varit segt på uppdateringsfronten, men åskan har slagit ner och krossat vårt Internert. Men det som hänt är att jag var i Öndals gamla godisatomat med Malin och Lina i spöregn (ni som missat den har VERKLIGEN missat något, i sånna fall måste vi dra dit och upptäcka den!) Det var samma dag som vi fick lite oväder här med 2 blixtnedslag i Knappekulla och lika många i Väster. Den dagen klippte jag också gräset, rev upp ogräs, klippte den så småningom kommande häcken och allt annat sådant som ingen här hemma engagerar sig i vilket gör att det ser värre ut än vad det skulle behöva.

På em när vädret hade lagt sig så kom Sara hit och dom andra småsysslingarna + en 5 årig spanjor; Mercies barnbarn. Ingen av oss kan spanska förutom små fraser. Han gick och pratade för sig själv medans vi gjorde våra fina försök till illustrera med kroppspråket. Men det gick bra, förutom att han blev ledsen för att han inte fick ta med sig grannens katt tillbaka. Kvällen spenderades med släkten som man inte känner. Åt mat. Hem och sov.

Dan efter så tillbringade jag hela dagen vid "våran" sjö. Läste, solade och mådde allmänt gott. Sara och Sussan kom förbi två gånger. Dom badade med skorna på för att undvika att bli bitna av krabbor. Haha, storstadsbor ;D Sen så cyklade jag turen ut till Babzan för att låna hem hennes modem och sådant. Skulle bara in och kika en snabbtur på Internet som blev alldeles för lång, men det var det värt. Cyklade hem när klockan var framåt 1 på natten med en cykel utan lyse och inga gatulysen förutom genom "västers centrum".
Arbetsmobiler med ficklampa och allt är alldeles för underskattat!

Sen igår så var det inflyttningsfest och sedan hem till Lina där det var snack-film-mys-godiskväll. Johanna var det ju hur länge som helst sedan man träffade! Men hon har hunnit med saker; hon har flyttat ihop med Träsk-Jimmy, renoverar kök, addressändring och allt. Det kom in på barn-diskuessioner och jag måste säga att jag känner mig som då som ett barn instängd i en vuxens kropp :O
Fan, livet är ju snart redan över är mitt konstanterande!


Nu regnar, regnar och regnar det. Har förstått att det är fotbollscup idag och tycker lite synd om dom. Sen så ska tydligen folk dra ut till Fyrudden och jag känner mig anti. Får se, kanske skulle köra eller något istället? Får se som sagt. Annars blir det film och godis här hemma med brooochan.



Varför öppnar man ens käften ibland och berättar saker? Når orden någons öron så går det ju sedan som en löpeld genom allt och alla. Måste man säga "men det behöver du inte säga" om allt man säger för att det ska stanna? Syftar inte på något speciellt, bara ett rent konstaterande från min sida hur det är, och jag kan bara tänka mig hur det låter när man själv inte är med + det så tilläggs det väl 32 andra detaljer från berättarens sida.

Man måste väl få prata eller kanske är det kanske bättre att samla hemligheter framöver?



Kommentarer
Postat av: Elin

Aldrig hört låten men den är underbar!!!

2008-08-02 @ 23:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0