Var kall som en isbit för ensam var stark

Igår började dagen här med ösregn som fortsatte och blev värr och värr, sedan tillkom blixt och åska och sen försvann strömmen. Vi måste bo i något slags svavelorganiskt hål som förvärrar klimatet här.

Vart i alla fall väldigt uttråkande så jag åkte ner och handlade och bestämde mig för att förlänga hemfärden för att se om jag hade turen att se något vilt. Såg 5 rådjur därav var det två kid. Dom två och mamman såg jag när jag nästan var hemma och aldrig sett ett levande rådjur så nära! Kommer där på vägen och ser ett rådjur i diket. Hon står bara där och tittar på bilen och jag kryper närmare. Tillslut är jag bara några meter ifrån henne och stannar där och undrar varför hon inte springer iväg. Är den skadad eller sitter fast eller något? Men så traskar hon upp till vägen och stannar på mitten av den. Så kommer bebisarna upp, springer över på andra sidan. Hon kollar på bilen igen och går sedan lugnt över hon också. Precis framför bilen!
En syn jag inte kommer glömma.

Sen kom Amanda förbi. Kollade på film, slappade, och saknade godiset så vi gjorde en kladdkaka som vi sen åt. Är aldrig så onyttig som med henne, dåligt äre men vad spelar det för roll? I morgon drar hon, Öjje och dom andra till Cypern :( Den resa som jag själv sa nej till för att spara pengar, så blir det inte så i alla fall, men jag fick en betydligt billigare resa nu ändå. Efter löningen så har jag råd ändå utan ta av de sparade pengarna vilket känns bra. Men hoppas ni får det superbra därnere med toppenväder och massa roligheter!

På kvällningen kom strömmen tillbaka igen och jag fick världens överraskning! Låg uppe och läste/halvsov när Patrick ropade och undrade om jag kunde komma. Irriterad blev jag eftersom jag hade gått och lagt mig. Antog att han undrade om jag kunde gå ut med Trojja eller något sådant. Men icke, när jag kom ner så hade han lagat middag! Det har han ALDRIG gjort förut, han brukar fråga om instruktioner för att koka mackaroner, så jag blev väldigt glad och förvånad. Spiralmackaroner, beanässås och sojakorv. Mums var det!

Torsdag idag och faktist inte Mantorpsresa! Det gör mig lycklig! Något som inte är lika roligt är att mampap skulle komma hem idag, men har blivit fördröjda en vecka. Så mina småplaner på utgång rasade samman. Men, om nån behöver så kör jag, då kommer man ju ut lite i alla fall.

Kommentarer
Postat av: amanda & öjje

du skulle åka med oss!! kom så packar vi ner dig i väskan =) vi saknar dig och du får ha det bäst!

2008-08-14 @ 13:27:13
Postat av: Anonym

du är verkligen smart innerst inne eller annars är du bara bra på att skriva. men tror på det förstnämnda. älskar det slutcitatet. tankeställare som fick mig att sätta drickan i halsen. fortsätt mer med det och mindre med annan vardagsblaja. du har djup och kan gå långt och bli något med rätt vilja.

2008-08-14 @ 22:52:05
Postat av: Camilla Aggeborn

Det är väl så man blir "ha galen" på något sätt. Vi andra som växt upp utan pengar vet hur det är att tjäna dem själv. Om du förstår? DOm borde skänka till välgörenhet eller något!

2008-08-14 @ 23:24:18
URL: http://myrrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0