Större än jag någonsin trott

Efter ha skrivit med Freddan igår och hört Lina spåna lite löst i detta så funderar jag på jobba i Norge. Pratade lite med pap om det och han trodde nog att man skulle komma ut flera 10.000 tals kr pluss efter att ha jobbat där i några månader. Mitt huvud spinner, får jag ihop pengar så kan man komma, och stanna längre ute i världen. Mycket pengar.. Det snurrar i min skalle nu.

Tydligen så är det mycket lättare att få jobb i Norge också, mer betalt samtidigt som kronan står högre där än i Sverige (läste ekonominsidan till frukosten, 1.3 kr står den i ;) Det absolut bästa skulle ju vara att kunna bo precis vid gränsen så att man bor i Sverige och har en mil in till jobbet eller något. Då är det ju inga problem att cykla, man bor och lever billigare samtidigt som man tjänar dom stora pengarna. Sedan är Norge så fint, alltid varit ett favoritland hos mig. Även om man inte precis kommer leva bland bergen och naturen, utan det kommer ju vara i städerna.

Detta ska jag spinna vidare på. Ringa och prata med Annica och höra om hon kanske har och vet något. Skulle ju vara skoj om man kunde åka några stycken. Roligt och så blir det billigare :) Ut i världen



Kommentarer
Postat av: Emily

Vill du jobba i Oslo så har du en bra bit till gränsen, inget man vill cykla varenda dag direkt :P

2008-08-04 @ 16:58:39
URL: http://verystylish.blogg.se/
Postat av: MADDE

Ehh? Okej, jag som är superseriös med det också.

2008-08-04 @ 19:58:37
URL: http://lookahead.blogg.se/
Postat av: Mary

Klart du är inbjuden, kan man neka stammisarna inträde? 22 är datumet så boka in de :D

2008-08-04 @ 21:29:33
Postat av: MADDE

Okej, datum bokat :D

2008-08-04 @ 21:46:37
URL: http://lookahead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0