Old Times

Min dator har blivit helt fuckad och tror den är så full med virus som den kan bli. Tangenterna hakar sig och hälften funkar bara om man slår ner dem, de sämsta behöver man trycka ner med armbågen nästan. Därför som mina texter kan sakna lite bokstäver här och där. Den har blivit repig och ful och börjar leva sitt egna liv. Jag måste nog ta hand om den bättre ifall den ska fortsätta att lysa upp min vardag.
Tack snälla maskin för att du fortfarande kämpar och håller i!

Jag tycker jag har varit duktig med att blogga dessa dagar nu! Får se hur det blir framöver om det återgår med 1 inlägg/månad. Kanske inte riktigt, men nu känns det som det har blivit så mycket att folk inte har hunnit med att läsa (och kommentera!) all skit.

Idag har jag bestämt hur jag ska göra med mitt hår. Det ska ju till frissan och få en klippning, men ska fixa färgningen själv. Blir först att blondera, förstod på Bella att man måste göra det först, och sedan har jag hittat en jättesnygg färg och vet vad jag ska ha för slingor till. Kommer bli dööösnyggt! Blir det kanske att det gamla håret kommer tillbaka! Gillar det lite mera röda stuket tror jag. LITE, alltså inte rött, utan mörkare rödbrunt.

Sen så har jag varit på utflyckt idag också. Tänkte bara gå en liten promenad, men gick upp i skogen och klättrade upp på Vindomsberget. Finns nog inget som heter så, men jag dömpte berget till det idag. Sedan när mjölksyran höll på och spränga mina vader så kom jag i alla fall upp till toppen och klättrade vidare ut tills jag kom till ett bra ställe. Sedan satt jag där och såg himlen bli till rosa och solen började gå ner. Var riktigt vackert och mysigt och saknade bara att ha något varmt att dricka och något att sitta på, men bergsmossan dög fint. Sedan när jag skulle gå hem så hittade jag en mycket smidigare väg genom en hage så man slapp klättra bland stenar och krypa under trädgrenar och fastna. Fast det hade ju sin vildmarkscharm.

Idag ska jag försöka gå och lägga mig skapligt, innan 3 i alla fall :S Det kommer inte att gå bra, känner hur jag börjar komma igång och vakna till nu. Hemskt att vara nattmänniska, man kan ju verkligen inte styra över det! Skola imorgon i alla fall och ska bli så himla roligt! Låter säkert hur sjukt som helst, som ett barn som inte förstått vad det innebär att gå i skolan än. Men det är estet och matlagning på schemat så det är helt okej för mig, och sedan träffa folket! :D

Kvällen hoppas jag att alla är införstådda med att det är Hugos som gäller. Vet inte hur jag ska ta mig dit och hem än men hoppas på att det går ett få tag i en ledig plats någonstanns. Annars om det är flera i samma sits så har jag faktist inget emot att köra själv. Pärlan skulle behöva komma ut och rulla lite. Pärlan, det är inget bra namn. Alla kallar sina bilar det.. Måste komma på något personligt men tycker min bil är opersonlig. Gud vad sjukt att skriva om personliga bilar, det är ju bara en maskin! (Maria kommer att reagera på det ;)

Nu ska jag gå och ge mitt hår månadens skötsel - det ska få sin borstning.

 
image152

Vill ha tillbaka gamla håret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0