Dreaming Future

Jag älskar att drömma om framtiden, och gör det alltid då det inte är något annat som snurrar i den där virriga bollen. Jag hoppas verkligen att jag inte tänker på det för mycket så det blir motsatt effekt. Ni vet, som när man önskar att man hade långt hår, och när man har det vill man inte ha det osv. Tänk om jag uppnår mina drömmar och bara ångrar allt och vill jobba på Ica? Hoppas inte..

I alla fall så är jag inne i de olagliga tänkarbanorna just nu och har varit sedan 04.47 då jag vaknade i morse av världens oväder. Om jag ska lyckas måste jag utveckla allt. Revie är snart färdig och om lite mera än ett halvår ska jag starta igång < allt >. Jag vet inte hur jag ska formulera det, lättast är väl att säga att jag har funderar på att skaffa en häst till.

Förstår precis vad alla tänker. Men jag måste sattsa för att lyckas med detta som inga tror jag kommer göra. Har hittat ett supersnyggt sto f -05 som kostade 40.000 kr, MEN blivit kraftigt prissänkt pga seperation och uppdelning av gård. Detta är ett "insidertips" som jag fått, för hon står fortfarande ute för det gamla priset. Pga prissänkningen har jag råd själv till henne för sommarjobb och provitionen på Chayenne - och hon verkar grym.             
 
Vet att det kommer bli tuffare nu när vintern och mörkret kommer, men vissa chanser måste  man ta. Jag vet vad jag vill och att vägen dit är tuff och hård, jag vet det. Men jag vet också vad  jag tror på och vilket koncept som jag ska använda mig av. Jag tror att jag har det som krävs för  att lyckas som andra inte har. Och dit kommer jag aldrig med en häst. Med två så blir det  genast mycket mera och större.

Jag har kretsat runt dessa tankar en längre tid och hela tiden varit inriktad på en hingst till. Gillar psyket och hur dom är i sättet. Ston däremot har jag nog aldrig haft så superbra relation till över lag. Tjuriga och stroppiga är väl synen jag haft på dem. Men samtidigt vet jag att Chayenne kommer bli ensam när Starlight ska tas bort, och splittra på Robin och Splejdy för att en ska gå med Chayenne och den andra Revie tycker jag bara skulle vara för synd. Splejdy och Robin är sånna superkompisar och ingen av dem förtjänar det. Chayenne har ju också trivts mycket bättre med ston, det märks på henne.

Men tror att denna tjejja kan vara annorlunda. Står att hon är tuff och vet vad hon vill, vilket också ägaren sa till mig. Måste erkänna att jag gillar mycket bättre att jobba med självsäkra och tuffare hästar, än stirriga och nervösa. Tanken också var att hästen självklart skulle vara fux, mörkfux. Men mörkbrun är väl nära nog? Dessuton så spelar färgen ingen roll i praktiken, och ska detta ske så är det inte längre bara en dröm. Jag är inte nöjd med hur mamma har sitt upplägg på Chayenne och känner att jag vill skilja mig från deras. Revie + April skulle vara perfekta starten för mina drömmar är jag övertygad om.

Ska man vinna måste man ju Chansa - eller hur? Gör jag inget åt mina drömmar kommer dom ju aldrig att bli just något annat än bara drömmar. 


Förrgår vart det till söderköping och vagn för lilla Pandora! Måste säga att det är en mycket klok ponny och jag var stolt över den stora skillanden som Amanda, Maria och Paddisen hade genomgått! Stor skillnad och det märktes att det hade blivit gränser satta. Var i alla fall inga problem med vagnen - gick superbra! Sedan blev det pannkakor, och tror nog att det är Marias stora specialltiet. De var jättegooda.

Sed så hyrde vi film och ibland är det verkligen konstigt hur man kan missuppfatta en handling som står på baksidan. Filmen var väl inte som vi trodde den skulle vara, men helt okej tyckte jag.
____________________________

Pissarg idag också, opertionen blev inte av igår. Vart nervös och tänkt i en månad på detta. Beslutet om operation togs i juni och ta mig fan inget händer! Fattar dom inte hur det påverkar folk psyksikt med massor av lovord de inte kan leva upp till? Min inställning var att allt skulle vara klart sommarlovet innan 3:an och så kommer allt detta. Jag kommer väl inte bli klar innan hela 3:ans år.

( Inflik i texten:  Jag körde förövrigt hela vägen, gick superbra och det var storstad! Inga fel)

Allt är bara stort jävla skitsnack.

Hade tiden nu i slutet på september, och när vi kommer till Linköping så har dom inte tid, utan vi ska få en ny tid om några månader - jag har ju väntat i ett halvår! Pappa blev så arg när vi ringde och berättade, så han ringde dom så tiden flyttades till måndag nu. Stackars den människa som hade oturen att få ta det samtalet.. Samtidigt slyttades mina tandläkartider från början av oktober (1+8:e) till slutet av november. Dom ser mig bara som något namn i en jävla jornal - att jag påverkas bryr dom sig ju inte om. Ett år är det sedan förra operationen - inget, INGET har hänt under detta året.
ALLT DENNA SKIT SKULLE VARA FÄRDIG NU!

Är så arg och besviken.
Ingen kan föreställa sig eller förstå.

Kommentarer
Postat av: M i k a e l a

ohh va kul att du hittat en häst du gillar :D men va e de för operation du väntat på? :O har vatt på öland så ligger efter me läsningen av dina bloggar :P

2007-10-01 @ 17:40:26
URL: http://lindeborgskan.blogg.se
Postat av: Linda

Usch, jobbigt med operationen måste jag säga... April, fint namn! :)

2007-10-02 @ 11:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0