Lunch(-tankar)

Dubbelmening med överskriften;
1. Tankar jag tänker nu vid lunch
2. Jag tankar lunch (energi)


Segt och långsökt, precis som jag känner mig.

Till lunch har jag gjort min egna lilla smarriga gryta, stjärnkock som man då är ;) Blev lite ihopröra av qornbitar, brocoli, bönstjälkar, morötter, gula morötter, vattenkastanjer, vita bönor, majs och tomatsås och massor av kryddor förstås. Äter den nu och vart inte så pjokigt tycker jag!

Oktobermarknaden var igår. Hade ingen större lust att åka ner och skulle inte göra det hade jag bestsämt mig för. Blev endå att jag åkte ner på förmiddagen med Babzan och mormor i brist på annat och att jag har lite smått ångest för jag inte sett dom på jättelänge. Kan ju inte bara höra av sig när man behöver hjälp och så tänkte jag. Var inte mycket folk i alla fall på förmiddagen (skönt!). Var det gamla vanliga, godis, strumpor, korgar, ljusoch myspys, smycken och allt som hör marknaden till.

Är ibland inte så social när jag är på mitt sämre humör vilket jag var igår. Blev inte bättre när jag blev praktiskt taget bättre av en korvsäljare som halvt-om-halvt körde upp en korv i ansiktet och sa att provsmakningen var fri. Gav han en ond blick och frågade om han hade något vegitariskt. Han vart stum och backade. Några stånd senare så var det en annan som frågade om fröken inte skulle ha något godis, jag svarade att fröken inte ville ha något godis. Hade inte ens gått förbi hans stånd innan jag tydligt hörde han säga till grannen att ungdomar som var uppnosiga platsade inte på marknad.

Blev riktigt arg. Blev ond.

Satte raka spåret mot bilen och småtittade bara i förbifarten. Babzan stanade och köpte sockar och jag gick tillbaka lite och kollade ordentligt. Var en gubbe och gumma som hade massa buddas och sånna saker. Såg några fina ringar, frågade om priset och han svarade priset och undrade var sparbanken fanns för han behövde betala räkning.  En vanlig människa som inte försökte tvinga på en saker utan vara bara på samma nivå. Allt var väldigt billigt så blev en ring. Stooor glimmande ring.

Nu så jag ner och fixa Aprils utrustning eftersom vi ska till Örebro för premie på lördag. Sedan söndag ska Chayenne till Axvall. Ska massera damerna idag också.

Förövrigt (tror det är mitt favoritord at använda i min blogg) så vill jag se Skönheten och odjuret! Inte sett den på säkert minst 10 år! Kom bara på det nu att jag MÅSTE se den!

Inskriven på körskola nu också. Börjar teorikurs nu 6 veckor framåt så blir typ i mitten på december. Ska börja nu onsdag med körlektion och teori <NERVÖS!> Jag har knappt kört i stan! Hur funkar en körlektion? Säger h*n "sväng vänster" eller "kör mot storgatan"? Hittar ju knappt i stan över huvud taget. Hur ska jag ta mig hem veckordagarna sedan? Blir att övernatta hos Maria ;D


Nej, lunch är över.
Blev väldigt stolt över mig igår då jag själv lyckades med det omöjliga. Göra en inbakad fläta på mig själv!

  

Haft disskuessioner om vad jag har för ögonfärg och det är lite splittrade meningar om det. Blå/gul?!, grön/gul, grön, grön/blå, brun, grun/grön/gul och det jag själv tycker: grön/brun. Började med att vi funderade över vart Patrick fått sina perfekta hasselbruna ögon. Mamma och pappa har gröna, mammas sida och hennes syster har blåa, pappas "pappasida" har bruna medan "mammasidan" har blåa. Så Patrick har ju fått sina från farfar. Men är jag någon mutation? Grön är väl inte ens en riktig ögonfärg?

image106

image107

Kanske inte de bästa bilderna, men den som fanns nära till hands.


Kommentarer
Postat av: Ann

Vilka ögon! Underbara vad du nu än kommer fram till när det gäller färgen. Säger hasselbrun/grön med lite gulare stänk i kanske?

2007-10-25 @ 15:14:15
Postat av: Maria

Vilka färger har dina föräldrar då? Ja håller på å räkna på ögonfärger nu så ja kan räkna ut om dina föräldrar är dina föräldrar. men alla ögon utom bruna är en mutation, så majoriteten av sveriges befolkning är mutanter! och sen ta de lungt med aggressionerna, du borde börja på yoga ;)

2007-10-25 @ 21:36:41
URL: http://mariaanderssonmotorsport.blogg.se
Postat av: Maria

Tack :) Ja har faktiskt läst programmering A en gång när jag var lite mer ambitiös, så ja kan lite sånt där :) mm de måste vi göra.. är du hemma hela? jag har planerat att åka hem te Vika imorn :)

2007-10-28 @ 16:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0