Look what you've done

Vet igentligen inte varför jag loggade in på bloggen nu.
Känner inte för att skriva och är hungrig som en Splejdy. Min mage morrar.

I alla fall har jag väl återhämtat mig efter operationen nu. Känndes lite piss då allt blev flyttat och bara strulade men nu är det över. Slut, kaputt - ingen återvändå bara plöja på nu. Dock var det hemskare än jag mindes, den första minns jag ju inte ens för att det lugnande tog så dant. Minns bara hemska bedövningssprutan, men annars känndes det okej ändå jämfört mot denna gång.

Först så fick jag bara det lugnade utan att dom vägt mig eller nått, så hur dom kom fram till mängden har jag ingen aning om. Sedan så dröjde det bara några minuter innan jag skulle in till operationssalen, så vi kan lungt säga att jag inte han slappna av och det fick verka. Var helt klarvaken hela tiden, sedan kommer en grön gubbe inrusad, stressade som fan! Laddade sprutorna och var ju tvungen att köra upp dom i nyllet på mig när han förklarade. Fanns ju liksom en anledning till att det var ett stort kryss på frågan "tandläkarskräck" i frågeformuläret..

Sedan så blevde det av i alla fall. Känndes så hemsk att jag var medveten hela tiden. Visste vad de gjorde men
kännde ju inget sedan. Bände och höll på, kändes som jag typ skulle punktera ögat på mig en gång då han tog stöd i huvudet och tröck det åt motsatt håll. Men snart ska jag förhoppningsvis ha mina hörntänder där de ska vara, mellan de andra och inte i gommen.



Tråk, tråk - nu lämnar ve den historien.


Har ju praktik nu och tanken var ju att jag skulle vara i det stallet på måndagarna. Nu har en jag känner blivit sexuellt trakaserad av ni-vet-vem-men-jag-vill-inte-skriva-namnet-för-de-som-inte-vet. "Tränarn". Känns lite lustigt då jag tyckte de var lite knepiga, men att denna tjejjen var normalast. Hon visste inte om hon skulle anmäla, men hade vart ganska grova ord inblandat. Vet inte om jag vill göra det nu, har ju endå en knippe hästar och människor som vill ha massage så klarar mig ju med att fixa timmar till praktiken. Har inte bestämt mig än. Hur tycker ni att jag ska göra? Hon är ju inte en "vän" men helt klart en jag känner och umgicks med mest där.
< Klyven >



Sen så har det hänt saker med Stall Pedersen, i helgen bär det av till några min från norgegränsen för att kolla på April, och om det inte är några konstigheter kommer hon med hem hit! Var förövrigt länge sedan jag skrev om pollisarna nu, så här kommer lite uppdatering:

Revie kördes igår och allt rullar på med honom. Han växer och kommer snart bli ett stort muskelberg tror stolta matte. Tror att om det blir av med April så kommer de flyfta varandra eftersom det verkar som de är jämnbördiga i träningen och ligger ungefär på samma stadie. Då kan de ju snabbträna på mantorp tillsammans och kommer nog tycke det är både roligare och utvecklas snabbare.

Chayenne har haft en mystisk svullnad på ena bakbenet en tid nu som uppkom ca vecka efter senaste tävlingen, dock tror vi inte att de har något samband med varandra. Men det verkar som denna lilla fransyska sprattel glasprinsessan inte kan låte bli att slå på sig på benen. Revie är lite fransysk, men inte mycket - inte så han slår på sig. April skulle tydligen också vara det men hoppas inte det är mycket!

Splejdy rullar allt på. Han har inte blivit riden sedan min operation, men tänkte försöka idag. Skulle ju inte anstränga mig de första dagarna för att det kansk börja blöda kraftigt så att stygnen släpper då, men nu har det känns bra. Är så fint väder idag så vi ska nog ut en tur. Skulle vilja ha ett fint kort som man kan förstora nu när hösten är här innan det går över till lövlösa träd och lera överallt. Någon som vill hjälpa att fota nån gång? Annars allt bra med Splejdy, han och Robin kommer in på kvällarna nu sedan en tid tillbaka vilket uppskattas av de båda!

Robin är allt bra, han är sådan bra busfarbror med Revie och när Revi blir för jobbig kommer Stor Splejdy och säger till. Såg Robin och Revie igår när don stog och småkivades. Vet inte hur länge de höll på, menjag satt på altan och kollade på dom bra länge. Tillslut var det som ingen orkade röra sig så de stog och smånappade varandre lite med huvudna. Hoppas hinna med Robin-poppkins idag också. Bli en riktig grabbdag och sedan massera Revie och.. *suck* Chayenne.. Hon måste bara protestera hela tiden. Lina kommer också och ska behandla helgen v 42 och det ska verkligen bli skoj! Tänk när hon ser Revie som hon tyckte var så mager och oportsonlig i kroppsformen :)

Starlight.. Sker ingen förändring trots att hon inte har några krav på sig. Rädd för allt, varje dag när man leder ut henne så är gödselkärran, traktorn, ALLT så farligt. Trots att de alltid stått på samma ställe de senate 6 åren..Tror att något är fel i huvudet faktist. Tumör eller någon annan skada. Hon är inte normal. Lutar fortfanade mot att vi ska ta bort henne men ett svårt beslut att ta.

Nu är jag VÄLDIGT hungrig och ska väl gå ner och drick min soppa..

Love this song :´(  http://www.youtube.com/watch?v=XD1cxSE25ck




XXX

Kommentarer
Postat av: M i k a e l a

jobbigt de där me trakaserierna :/ och med tandläkarbesöket :S de lät inte roligt kan ja lova. Kul o höra att att det går bra me hästarna. Hoppas Cheyennes svullnad försvinner :) Förstår verkligen att de måste va tufft me Starlight :( Ja hade gärna tage kort på dej o splejdy, men ja ör ju nästan aldrig hemma så de skulle ju bli lite svårt :/

2007-10-04 @ 21:52:35
URL: http://lindeborgskan.blogg.se
Postat av: Linda

Hej, hörrödu var hade du din praktik nu igen? Vi får snacka igenom det ikväll. :) Jättekul med April, du verkar förresten få riktigt bra ordning på de där hästarna..;) Jag har oxå bloggat, bara så du vet! kram

2007-10-06 @ 14:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0