A brand new Name

Länge sedan jag skev här nu, men har haft fullt upp. Senaste veckan, efter praktiken kan jag säga att jag blivit lagom trött på skolan. Diederick ringde ons. kväll och undrade om jag hade någon möjlighet att komma to+fr för det hade kört ihop sig totalt. Så, trotts att man skulle missa två dagar i skolan så tackade jag hellre ja till jobba för 80 kr i timmen. Tror det är  ca. 20 skoldagar kvar till skolan är slut, men känns som evighet! Vill börja jobba, komma igång med mitt liv! Men pratade med Emma och hon sa att det var ju bara momenten som står i kursplanen som måste vara uppnådda, närvaron ingår inte i betygen. Så tänker prioritera mitt liv bättre nu, men samtidigt MVG beroende i kurserna såklart ;)

Musse-missan hittades död för 11 dagar sedan mitt på garageplan på ljusa dagen. Hade vissa ytliga skador, men inget som såg ut att dra död över sig. Jag hade varit hemma hela den dagen och inte hört något skrik från slagsmål, och skriker en katt så hörs det. Hon har bott här i snart ett år, och katter brukar inte slåss till den ena dör. Men så kom tanken, en obehaglig sådan som känns mera verklig ju mera man tänker på den. För några veckor hade hon som hur in Helge här, Karina, "rykigt" ihop med bonden intill efter att deras hund hade jagat en katt. Hon sa att hundarna hade vallat den och sedan slutat när den hoppat upp i ett träd, men Bengt, bonden sa att det hade varit full jakt och den lilla katten hade inte haft en chans mot de två stora luffsarna. Katten hade blivit överfallen på bara marken, men sedan lyckats smita ifrån hundarna när Bengt skrek på dom. Tänk om dom..? Musse är van, var van vid hundar och visste att sprang man så jagade dom, stog man still så brydde dom sig inte, fast kanske inte fungerade på dessa? Kan inte släppa tanken..

Var och tog premiärdopp i sjön i helgen och det var kallt! Kennie, Rebecca och Alex hade bestämt innan att dom skulle doppa sig, jag tänkt mera bara följa med, men blev inte riktigt så.. Kan dock stoltsera med att jag var först att doppa mig till skillnad från dom badkrukorna! Var i vinddomen, och efter att det har regnat så mycket nu så kan jag säga att det var bra mycket kallare än då när alla premiärbadade. Skulle ha åkt till Linköping också, men det blev flyttat. Testade det nya solariumet i GB, 40 kr för 20 min, men det skulle vara så superbra med alla extrafunktioner och vara värd sina pengar i guld. daa.. Såg typ likadan ut när jag kom ut :@ ARG! Blir att försöka pallra upp det som ligger i garaget - gammalt och hedligt som gör det den ska.

Nästa helg ska jag - håll i er: Köra lopp! :O:O:O:O Skulle varit byggdetrav på Nyvalla som sedan blev inställd p.g.a. för få anmälningar, så Krister ringde igår och undrade om vi ville vara med på "träningslopp". Ska bara vara träning, fast vi kör det som lopp. Pappa frågade mig om jag kunde lova ja på en sak, jag frågade vad och han sa att om jag bara kunde lova. Jag gjorde det och han berättade att jag ska köra Chayenne! Hur fan ska jag klara av det?! Ska bli skoj, men är fan livrädd! Har pluggat körteknink och voltning och allt nu ;)

Håller på och planerar massor för framtiden också. När man väl har segat sig igenom skolan ska jag gå en vidareutbildning på 80 p. som kvalificerad travhästskötare. Läser från avel-inkörning till sköta och träna tävlingshäst. Efter det kanske jag ska vara hos något proffs en kortare tid, men funderar nog på att köra igång mitt egna direkt. Har skissat på hur jag ska bygga om och till i stallet och gården, ska lägga upp en skiss här sedan.

Har hästarna nu i helgen och rest av familjen borta hos kusarna och firar födelsedag. Skulle varit skoj att träffa alla, men samtidigt skönt att slippa. Nu kan jag styra som jag vill här hemma, haha. Måste också plugga massor, för är dödsstöten snart i skolan. V 21 är så proppfull att jag inte har en aning om hur jag ska försöka hålla hjärnan i fast form, kommer med all garanti och bli som en geggig flytande degklump eller så.

Måste bara uppdatera Starlight-frågan. Jag vet vad jag vill och vad vi kan. Har fått tillåtelse att göra ett sista försök. Satt igår och predikade för mor och far om att den hästen dom ser är inte den jag ser. Hon är helt annorlunda mot mig, och jag tror att dom själva ser det innerst inne - det har blivit kontakt. Förstår att dom är oroliga, men i 2 år som jag har jobbat helt själv med henne har det ju aldrig hänt något allvarligt. Inte super i alla fall.. Var då när hon sparkade handen och hjärnskakningen, men de två får jag nog skylla på mig själv. Eftersom det funkar så bra med att leda henne och Chayenne ihop och dom är så pass bra kompisar i hagen funderar jag på om jag kan rida Chayenne med Starlight som handhäst. Vet inte om jag ska testa nu när dom är borta eftersom annars skulle de vara helt emot det, men kanske bra om dom är hemma också. Kanke testar i paddocken..

Nej, ska äta frukost nu, sedan ner till stallet.

image19

Trisse och Musse










Vet fan inte vad det är för fel på våra datorer och/eller denna blogg. När jag ska lägga upp en bild och sedan trycker på [infoga] så kommer det upp 62 fönster med det man infogar bild, fast den redan blivit infogad. Är alltid så, ocjh jag har inte cp-tryckt massor med ggr!

Kommentarer
Postat av: Linda

Musse=död?! Snyft, jag håller en tyst minut för lillungen...

Är det i helgen som du ska köra lopp??? Jag hoppas att det går bra! Skulle gärna vilja komma ut och heja, men min kära mor är inte hemma.. Vill bara påpeka att det är allderles för tidigt att bada än!!>.<

2007-05-13 @ 13:45:25
URL: http://star.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0