Sweet, sweet Weekend

Skulle först till Vis trodde jag, men blev inte så. Blev istället full fat och fix och don för att åka ner till Vimmerby! Åkte ner med min "militärryggsäck" som den så fint blev kallad, med kläder och en sovsäck i. Våra tält hade Patrick använt, så jag viste inte vilket som hörde till vad, så proppade ner allt i tältväskan, väl medveten om att jag aldrig skulle få upp det till något som skulle likna ett tält, men blev senare bekymmer. Kom ner till lördagkvällen och träffade Maria och Jennie som jag inte sett sedan nyår tror jag. Vi gick i alla fall med en tjej från sörping också som jag hela tiden fick för mig Fanny vilket hon inte gör (lärde mig alrig det riktiga namnet heller) - var trevlig i alla fall. 

Vi gick till depån (?) och jag halsade min första riktiga grogg a´la Maria så gick vi och träffade trevligt folk. Maria oh jag stannade av medans Jennie tömde sin påse väldigt fort ;) Hade verkligen jätteskoj och är glad att jag åkte ner! Var innerst inne lite orolig för hur kvällen skulle utveckla sig, hatar fulla människor eftersom jag själv alltid är nykter och var början helt inställd på att dränka mina sorger och hitta en bra sovplats hos någon över natten. Men jag är ju en ordentlig människa som måsta ha full koll så blev inte så, förutom Marias blandning och en cider så blev det mitt älskade kolsyrade vatten som vi gick runt med resten av kvällen. Blev heller inte irriterad på alla andra onyktra utan var jätteskoj att bara prata runt med dom, och Maria höll ju samma linje så blev ju inte utelämnad till massa "hjärnlösa fyllon". Lite småroligt med dem ;) Klappar på magen, kramar och handslag. Måste säga att jag verkligen diggade han från Skinnskatteberg (?). Haha.. :)

Maria och Han, vet inte vad han hette, kallades något på T-efternamn pratade sedan på och jag kände mig lite i vägen så gick och hämtade mina saker och letade sovplats. Först träffade jag de som gick med Marias Han blond´i och krullis som tyckte jag var ostrukturerad människa, men självklart skulle jag sova hos dem i bilen. Blev arg att de kallade mig ostrukturerad och dessutom hade jag ju ingen aning om vilka de var. Letade efter Maria och Han om var spårlöst försvunna, Blondí och Krullis försökte ringa Han fast han svarade inte och jag är supernyfiken vart de tog vägen! Maria..? Gick vidare och blev bjuden på öl, gick vidare gav ölen till några andra osv. Vid kl 4 hittade jag Malin och Jonsson hemifrån som var där med några andra (varit vaken ett dygn då, vaknade vid 4 moronen innan och somnade inte om). Känner de ju inte riktigt men de bjöd mig till deras tält för att spela kort. Jag följde med och vi spelade poker någon timme. Stackars  Malin skulle vara hemma kl 8 på morgonen så vid halv 7 packade vi ihop tält och allt. 

Jag traskar till våran bil där pappa och Patrick sov och kl var väl 7 då med en haltimme-timmes sömn bakom mig. Knackade på och fick ett muttrande att kunde kommatillbaka om en timme då det var frukost som gällde. Lämnade mina saker, gick runt över banan till depån. Var skapligt dött, några som var uppe och pysslade med bilarna bara. gick ut vid biljett-köp-kiosken och vidare upp vä mot alla övernattningsplatser, förbi på en väg som jag följde länge och fattade att den nog inte gick runt banan eller så, vände, gcik vidare in vid ett övernattningsställer, skyttanan och var sedan vid bilden igen. Riktig morgonpromenad och jag var stolt! Började plocka fram min frukost och snart vaknade de andra. Åt och sedan gick de andra till banan och jag la mig i bilden för att sova lite. Vid 11 vaknar jag och känner mig som en ångkokt fisk och det är 33 grader i bilden. Går ner till banan och kollar, ser inga förutom släkten som jag känner igen. Ringer Maria som är påväg hem. Lunch, kollar finaler och sedan åkte vi hem.

Kommer hem, rider Splejdy. Gick  bra, bara lugn och fin tur. Tittar på TV och sedan tar jag in hästarna. Ska gå och lägga migoch sova ifatt, sätter mig istället och kollar på en film som gick. Gick och la mig vid halv tolv på natten och sedan upp skapligt död vid kl halv 6 på morgonen  och med till kisa och jobba. Åker därifrån vid 19.00 och jag övningskör hem. Gick hur bra som helst, rondeller, rödljus och hela baletten! Kommer hem, äta och sedan klippa gräs.Revie har yttligar en gång klivit ur vä framsko, som jag senast slog på i fredags och innan det tisdagen! Är inte trasig eller något, bara som han bara klivit rakt ur skon! Några ggr i veckan minst.. Sov idag till 10 i alla fall och ska sko och köra Revie och måla klart hans vagn.

Pratat med Diederick också och börjar på Torsdag, Fredag och sedan Måndag och hela veckan efter till att börja med. Dom skulle iväg och ta semester, men jag hoppas innerligt att det ska vara någon mer där och inte bara jag och 17 fina, sköra tävlingshästar!

Idag blev min blogg väldigt ostrukturerad och överväger att göra om och lägga ner liten snutt engagemang för att få den något sådär skaplig, men va fan. Skyller på tröttheten.








För övrigt funderar jag på om jag ska försöka engaera mig och ta tag i mitt konstnärliga Jag. Kanske ska jag försöka få några av mina dikter publicerade i någo tiding eller något? Måste ta tag i tecknandet också som har blivit helt uteblivet senaste månaderna. Lovar att börja på något idag som jag ska lägga upp har innan veckans slut.

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha ojoj Madde vilken superbra beskrivning av allting. Detaljerad till max ;) Gillar fortfarande ditt bubbelvatten och det va trevligt å va nykter oxå =) Fick lite dåligt samvete, hmm lr mkt kanske,jag lämnade dig ju bland alla dårar som finns där nere. Fy på mig, men de verkar ju som du hade rätt trevligt me folkracefolk iaf ;) Måste göras om nästa år, men då får du hänga me ner lite tidigare ;P

2007-07-17 @ 23:05:30
URL: http://mariaanderssonmotorsport.blogg.se
Postat av: Frda

Det var jättekul att träffas i Vimmerby, verkligen, det var ju sååå fruktansvärt länge sedan!!!

2007-07-23 @ 12:19:58
URL: http://fridajo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0