Welcome home, littel Revival

Måste ha med om han här! Var och köpte häst i helgen, 3 årig vb travhingst! Inte haft den bästa skötseln innan, nog lite åt det vanvårdade hållet - döm själv av bilderna. Har nästintill oavbrutet ätit hela tiden sedan han kom. Hage full med gräs, sedan fri tillgång på hösilage. Vi var visst 4:e ägaren och han blir 3 år i sommar..


Halvvägs sedan efter vi hämtat han så stannade vi och skulle ge han vatten då vi märkte vi att jag hade fått några djur på tröjan - han hade loppor. Som tur var så märkte vi det innan vi kom hem, så han har gått avskillt från dom andra kusarna medans behandlingen nu pågår. Klipptes ner för att behandlingen skulle göra störst nytta och solen slog visst ut mycket också. Andra behandlingen skedde igår och sedan en till på onsdag så kommer han få vara tillsammans med alla andra pollisar sedan! Hovslagaren kom i måndags, blivit avmaskad och pratat med foderexpert om foder till han. Riktig helrenovering!


Lite skoj när man tagit så många bilder nu så man kan se förändringarna framöver. Med mat, träning och kärlek ska det nog få häst av denna också! Har nog knappt en riktig muskel på kroppen nu.. Halsen ser riktigt otäck ut! Men har ändå fått mycket mera hull på en vecka, eller annars är det bara att man har vant sig vid att se han. Men ska ta lite bilder sedan idag så får man se skilnaden!

Var ute igår med han och gick. Hade med mat till oss båda, mackor för min del och krafft till han. Gick först in till källan och han hade döroligt med att skutta runt i vattnet, och det var mycket roligare och dricka ur den än en vanlig hink :) Gick sedan upp över berget-som-jag-alltid-glömmer-namnet-på. Pappa slog vad att vi inte skulle klara av det, och jag var inte sen på att anta utmaningen. Upp var inga som helst problem, sedan att hitta väg ner var lite mera knepigt. Loppan funderade nog på vad han som framtida travhäst skulle upp och göra på detta berg, och kan lova att Madde hade samma tanke flera ggr också.. Men sedan hittade jag en stig ner som inte var ett stup, visserligen var det ganska brant men det var en fin stig med bra fäste. Så gick utan problm ner, men vi kom lite längre ut än vad jag trodde, så vi genae över en å istället för att gå runt tillbaka.

Riktig mysdag!


Var och handlade i onsdags också - känner mig riktigt fattig nu efter hästköp och sedan det i stan! När man väl har sparat på sig lite pengar så försvinner det direkt.. Jag som hade tänkt att resa eller något sådant i sommar, men kommer nog inte att bli av. Hoppas ändå att jag kan fixa så man kommer upp till Norge en sväng. Älskar alla berg och naturen, är inte så förstört som Sverige har blivit. Ang. detta med kläder också så har jag gett mig på ett projekt med en klänning. Ska försöka fix till det sista idag och kanske sätta någon bild på innan/efter. Om det blir bra vill säga ;)

Ska ut och gå på långpromenad med Trojja nu medans det är som varmst!

image2

 




Nu har du kommit till din solskensplats!

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj, han var riktigt mager du! Lycka till med han!

2007-04-09 @ 10:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0